Publicado 18/05/2015 12:15

CaixaBank completa la integració tecnològica i operativa de Barclays

Els clients de Barclays poden operar amb total normalitat en qualsevol de les oficines, caixers i canals electrònics de l'entitat catalana

Barcelona (ACN).-

CaixaBank ha completat la integració tecnològica i operativa de Barclays Bank quatre mesos després de tancar la compra del negoci de banca minorista, gestió de patrimonis i banca corporativa de l'entitat britànica a l'estat espanyol, segons ha informat aquest dilluns l'entitat catalana. Aquesta integració s'ha dut a terme durant aquest cap de setmana sense cap incidència, segons ha indicat CaixaBank. A partir d'ara, els clients de Barclays ja poden operar amb total normalitat en qualsevol de les oficines, caixers i canals electrònics de CaixaBank.El passat 31 d'agost, Barclays Bank, PLC i CaixaBank van anunciar que havien arribat a un acord per a la venda de les unitats de negoci de banca minorista, banca privada i banca corporativa de l'entitat britànica a l'estat espanyol. Aquest anunci es va formalitzar el passat 2 de gener amb la signatura de l'acord de compra d'aquests negocis per part de CaixaBank.

Tres mesos més tard, el 30 de març, els consells d'administració de CaixaBank i de Barclays Bank van aprovar la fusió per absorció i, després de l'obtenció de l'autorització del Ministeri d'Economia i Competitivitat, la setmana passada va ser inscrita la fusió en el registre mercantil. La integració operativa i tecnològica, últim pas d'aquesta operació, s'ha dut a terme al llarg del cap de setmana sense cap incidència, segons ha indicat CaixaBank.

Baixa Bank remarca que amb la incorporació de Barclays Bank reforça la seva posició com l'entitat líder del mercat espanyol amb 14 milions de clients i apunta que aquesta fusió permetrà obtenir unes sinergies aproximades del 48% sobre la base inicial de costos de 2016. L'estimació d'estalvis de costos bruts el 2016 assoleix els 163 milions d'euros.

Així mateix, la fusió de Barclays ha suposat l'adaptació de 281 caixers automàtics i s'han donat d'alta més de 4.500 comerços. Des del punt de vista tècnic, la integració tecnològica ha significat la transmissió d'un total de 292 milions de registres per realitzar la migració completa del sistema i les adaptacions informàtiques necessàries. A més, s'han realitzat un total de tres simulacions de traspàs d'operatives a CaixaBank. En totes aquestes, el procés, que va incloure més de tres mil proves, va passar els controls de certificació de qualitat i de protecció, segons ha indicat l'entitat.

D'altra banda, CaixaBank ja ha començat a distribuir al voltant de 500.000 noves targetes als clients, que es podran beneficiar del servei gratuït i exclusiu de protecció contra frau i robatori.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés