Publicado 25/11/2014 17:42

Barcelona és la novena ciutat amb millor reputació del món, segons un estudi d'Esade

Barcelona (ACN).-

Barcelona és la novena ciutat amb més reputació del món, segons l'estudi City RepTrak 2014 presentat aquest dimarts a ESADE. L'informe mesura la reputació de 100 ciutats de tot el món i el rànquing està encapçalat per Viena, Munic, Sidney, Florència i Oslo. Les ciutats europees lideren un any més el rànquing, amb una mitja 68,6 punts enfront dels 66,9 punts de les nord-americanes i molt per davant de les ciutats d'Àsia-Pacífic, Llatinoamèrica i Àfrica. En contraposició a la pujada de Barcelona, que l'any passat es trobava en la posició número 23, la ciutat de Madrid ha baixat del lloc 27 al 32.Segons la directora de l'ESADE Brand Institute, Ana Varela, "els resultats ens demostren que Barcelona ha sabut situar-se molt ràpidament entre la primera divisió de les ciutats del món". Varela ha alertat que "l'entorn econòmic i polític no ajuda a enriquir aquesta reputació. Les diferents crisis han repercutit en les inversions en infraestructures i en l'atractiu de la ciutat com centre de negocis, més enllà del seu coneixement en l'àmbit creatiu". L'estudi presentat a ESADE confirma que les ciutats amb millor reputació també tenen millors resultats econòmics.

"Una ciutat amb bona reputació aconsegueix atreure turistes, talent i inversions en condicions més favorables que una altra amb pitjor popularitat", apunta el director de Reputation Institute, Enrique Johnson. De la mateixa manera, la reputació d'un país i la de les seves ciutats segueixen camins paral·lels, el que demostra l'estreta correlació que existeixes entre ambdues reputacions. El City RepTrak mesura la reputació de les ciutats a partir de la confiança, estima, admiració i respecte que desperten, així com l'avaluació de 13 atributs agrupats en tres categories: nivell de desenvolupament, qualitat de vida i qualitat institucional.

Barcelona a les xarxes socials

Barcelona està present com a tema destacat a la xarxa i la seva presència, tot i que augmenta a causa de pics de popularitat relacionats amb esdeveniments especials, és contínua en el temps. Els temes principals amb què apareix relacionada són turisme, esport i cultura. Així mateix, també es relaciona la ciutat amb els negocis, els esdeveniments corporatius i congressos i l'educació, tal com apunta el seguiment global de la marca Barcelona a les xarxes socials, que també s'ha presentat aquest dimarts a Esade. L'estudi he estat desenvolupat per Barcelona Global, amb la col·laboració del centre internacional de Big Data que Accenture ha ubicat a Barcelona.

L'anàlisi de la presència de Barcelona en les xarxes socials permet a Barcelona Global desenvolupar estratègies dirigides al posicionament de la ciutat en el camp dels negocis, d'acord amb el propòsit de Barcelona Global com a organització privada per fer de la capital catalana una de les millors ciutats del món per atraure talent i desenvolupar activitat econòmica.

Varela ha destacat que "la qualitat de vida que ofereix la ciutat l'ha convertit en referent com a destinació aspiracional". L'informe també assenyala l'atractiu com a ciutat per a estudiar gràcies als programes Erasmus. "Això, sumat al fet que és un dels principals centres de turisme de congressos en diferents matèries, fa que Barcelona tingui una forta presència en xarxes socials i que aquesta sigui predominantment positiva", ha conclòs.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés