Publicado 10/12/2015 16:12

AMPLIACIÓ:La Generalitat exigeix a l'Estat que sigui el "major company de viatge" en les ajudes a Seat

Sindicats, Govern i empresa fan una valoració positiva de la primera reunió de la comissió de seguiment industrial de projectes a Seat

ACN

Barcelona.-El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha explicat que les ajudes a Seat es concretaran quan l'empresa detalli el programa dels 3.300 milions d'euros anunciats en inversions a Martorell i ha advertit que l'Estat ha de ser el "major company de viatge" en les subvencions perquè té més capacitat fiscal. El conseller s'ha mostrat "convençut" que Seat superarà el "constipat" que ha suposat l'escàndol de Volkswagen i anunciarà nous projectes "en els propers mesos". Puig ha fet aquestes declaracions després de la primera reunió de la comissió de seguiment industrial de projectes de Seat, que ha estat valorada positivament per sindicats, Govern, empresa i representants de la indústria de l'automoció.

Puig ha deixat clar que ens ajuts que ha de rebre Seat no són extraordinaris ni tenen res a veure amb l'escàndol de les emissions, sinó que són subvencions relacionades amb la recerca i el desenvolupament que s'haguessin donat igualment. És per això que, fins que no se sàpiga quina part dels 3.300 milions que s'han d'invertir a la planta de Martorell en els propers 5 anys són per a R+D, l'administració no concretarà quines ajudes hi haurà. Puig ha confiat que l'empresa ja hagi detallat les inversions de cara a la propera reunió de la comissió de seguiment prevista per al febrer. Les trobades d'aquesta comissió, que s'ha estrenat aquest dijous, està previst que es facin com a mínim un cop per trimestre. Un dels acords de la reunió ha estat la futura elaboració d'un mapa de riscos i oportunitats de la indústria auxiliar del grup Volkswagen, amb l'objectiu de determinar quines empreses es podrien veure afectades per la crisi. Mentrestant, l'empresa ha reiterat que les inversions previstes a Martorell segueixen endavant tot i la crisi de les emissions de Volkswagen. En aquest sentit, el vicepresident de Recursos Humans de Seat, Xavier Ros, ha recordat que aquestes inversions ja es començaran a veure aquest mateix mes de desembre, quan s'iniciaran les obres a la línia 1, la dedicada a fabricar el Seat Ibiza, amb l'objectiu d'adaptar-la per poder-hi produir també altres models de cara al futur. Aquests treballs suposaran l'aturada de la línia durant 20 dies entre les vacances de Nadal i el mes de setembre, fet que implicarà deixar de fer 15.000 vehicles, segons els sindicats. A més, Ros també ha recordat que Seat ha anunciat recentment que contractaria 100 persones al gener i una seixantena més al maig. Els concessionaris encara no estan preparats per atendre els vehicles trucatsPer la seva part, el president de Faconauto, Jaume Roura, ha explicat que actualment els concessionaris no tenen a punt "l'operativa tècnica" necessària per atendre els vehicles amb emissions trucades, però ha confiat que a partir de "gener o febrer" ja puguin començar a rebre'ls i arreglar-los. Està previst que les reparacions dels vehicles durin entre mitja hora i una hora. "Ningú ha d'estar preocupat, es donarà una solució a cada cas", ha assegurat Roura. El grup Volkswagen ja està enviant cartes als propietaris dels vehicles afectats avisant-los que al gener començaran les reparacions i que el cost serà nul per a l'usuari. D'altra banda, Roura ha assenyalat que l'escàndol "ha afectat mínimament" les vendes de vehicles Seat i Volkswagen i ha vaticinat que Seat tancarà l'any amb un increment d'entre el 16 i el 17%. El creixement previst per al conjunt de marques al mercat espanyol és del 20%. Mentrestant, "Volkswagen està liderant el mercat a Espanya", ha assegurat. Un "casament" a Barcelona i un "divorci" a Madrid D'altra banda, el president del comitè d'empresa, Matías Carnero (UGT), ha celebrat la bona entesa entre Generalitat, sindicats i empresa en la primera trobada de la comissió de seguiment a Barcelona i l'ha comparada amb un "casament". En canvi, ha subratllat Carnero, les trobades similars que s'han dut a terme a Madrid han semblat més aviat un "divorci" entre el grup Volkswagen i l'administració. Al seu torn, el secretari general de CCOO a Seat, Rafa Guerrero, ha recordat que a Seat aviat es negociarà el conveni col·lectiu a l'empresa i ha advertit que la crisi de les emissions no ha de servir per empitjorar condicions dels treballadors. "Si algú pensa que es pot aprofitar aquesta situació per posar sobre la taula noves retallades s'està equivocant", ha reblat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés