Publicado 12/11/2015 20:00

AMPLIACIÓ:La Cambra de Barcelona i l'Ajuntament de l'Hospitalet reclamen la construcció "immediata" del túnel ferroviari

Defensen que el soterrament de les vies i l'intercanviador de la Torrassa, que ha de connectar les L1 i L9 del metro amb Rodalies, és una "obra fonamental per a Catalunya" i recorden que té el projecte executiu des del 2009

ACN L'Hospitalet de Llobregat.-L'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, han reclamat de forma conjunt "la immediata construcció del túnel ferroviari" de la línia R2 i l'intercanviador de la Torrassa, que ha de connectar les L1 i L9 del metro amb Rodalies. "Es tracta d'una obra fonamental per a Catalunya des del punt de vista econòmic, social i mediambiental", han reivindicat en un comunicat després d'una reunió al consistori. El túnel, amb un pressupost d'uns 400 milions d'euros, compta amb el projecte executiu des del novembre del 2009 a l'espera que el Ministeri de Foment hi destini la partida corresponent. Es considera una infraestructura clau per desenvolupar el Pla de Rodalies.Marín reivindica el soterrament de les vies a l'Hospitalet de Llobregat com una obra "imprescindible perquè la xarxa de Rodalies sigui eficient i eficaç". "És una infraestructura cabdal per al desenvolupament econòmic de l'Hospitalet, de l'àrea metropolitana de Barcelona, de la regió metropolitana i de Catalunya", ha insistit. L'alcaldessa ha lamentat que el túnel és "una actuació convinguda i acordada fa anys per totes les administracions implicades, només pendent de la decisió política del Govern central de la corresponent dotació econòmica". Per la seva banda, Valls ha alertat que si no es construeix aquesta infraestructura "provocaran el col·lapse circulatori als principals accessos a la ciutat de Barcelona", ja que és una obra "unida a la reactivació econòmica, que comporta una major utilització del vehicle". Defensen que qualsevol altra actuació a la xarxa ferroviària depèn del túnelEn un comunicat conjunt després d'un reunió aquest dijous, l'ajuntament i la cambra destaquen que, segons assenyala un informe de l'Institut Cerdà, l'execució del projecte del nou túnel de la línia R2 a l'Hospitalet de Llobregat és clau per desenvolupar el Pla de Rodalies de Barcelona, ja que qualsevol altra actuació que es faci a la xarxa ferroviària no serà efectiva sense aquesta infraestructura prèvia. Aquesta obra, segons l'informe, articularà la xarxa metropolitana intermodal de transport públic i tindrà uns efectes econòmics i socials dinamitzadors.Marín ha remarcat la importància mediambiental del projecte i ha recordat que aquest estiu la Unió Europea va obrir un expedient pels índexs de contaminació registrats a l'àrea metropolitana. "Hem de prendre mesures globals per potenciar el transport públic perquè els usuaris del vehicles vegin en una bona xarxa de Rodalies una alternativa en els desplaçaments entre les poblacions de la regió metropolitana", ha demanat.Donar continuïtat a les línies de la costa i de l'interior de Catalunya i millorar la connexió entre Barcelona i el Prat L'execució del projecte permetrà la reconfiguració de la xarxa, donar continuïtat a les línies de costa a costa (Vilanova i la Geltrú -Mataró) i d'interior a interior (Vilafranca del Penedès-Granollers) i equilibrar la càrrega de circulació dels túnels de passeig de Gràcia i plaça de Catalunya per incrementar freqüències. També permetrà millorar la connexió ferroviària de Barcelona amb l'Aeroport del Prat i incrementar l'oferta de serveis entre el Prat i Sants, ja que rebaixarà el nivell de saturació actual de la línia R2.El projecte del nou túnel integra l'Estació Central de la Torrassa, que ha de ser l'intercanviador de referència del sud de Barcelona. L'intercanviador de la Torrassa donarà servei a prop de 90.000 viatges diaris, dels quals la meitat realitzaran intercanvis modals, que el situaran entre els cinc intercanviadors amb més demanda intermodal de la regió metropolitana.Canalitzar els moviments entre Barcelona i el sud del Baix Llobregat i les zones logístiques del Port i l'Aeroport L'intercanviador de la Torrassa unirà les línies 1 i 9 del metro amb les línies de Vilanova i de Vilafranca de Rodalies. El projecte també inclou la construcció d'una estació soterrada de Bellvitge-el Gornal, que donarà un servei millor a aquests barris de l'Hospitalet de Llobregat. També canalitzarà els moviments entre l'àmbit sud del Baix Llobregat i l'àmbit central i oest de la ciutat de Barcelona, a més de les zones logístiques del Port i l'Aeroport.Aquest projecte permetrà transformar nou sòl que es destinarà a localitzar noves activitats econòmiques en un entorn que destaca per la capacitat d'atreure activitats vinculades a sectors estratègics. L'informe de l'Institut Cerdà assenyala que l'obra permetrà el desenvolupament de projectes urbanístics vinculats a activitats econòmiques en sectors prioritaris, que generaran, en conjunt i a ple rendiment, una producció anual directa de prop de 3.400 milions d'euros i uns 22.200 ocupats directes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés