Els botiguers "de tota la vida" alcen la veu i reivindiquen la seva manera de treballar
Uns 200 petits comerciants de Reus s'han concentrat, aquest divendres al migdia, a la plaça del Mercadal. Una acció que s'ha immortalitzat amb una fotografia i que ha servit per fer front comú i reivindicar el comerç de proximitat. La seva manera de treballar, han subratllat, és "més especialitzada" que a les grans superfícies. D'aquesta manera, els botiguers "de tota la vida" han plantat cara al nou centre comercial La Fira, que ha obert portes a la ciutat aquest mateix matí. Pels comerciants, és evident que el nou operador influirà en el comerç reusenc, però s'han mostrat optimistes i han assegurat que "lluitarem per sobreviure" amb promocions continuades per cridar l'atenció dels clients.Els botiguers s'han unit al voltant d'una gran pancarta on s'hi podia llegir 'Festa del comerç de Reus, el de tota la vida!', i 'Reus Establiments Únics Singulars' formant un acrònim amb el nom de la ciutat. Segons la presidenta del Tomb de Reus, Gemma Molner, "amb això volem donar a conèixer, pels que no ho coneguin encara, que el centre comercial de Reus és un gran centre comercial a l'aire lliure on pots trobar centenars d'establiments de tota mena", ha explicat.Precisament des del Tomb de Reus, l'entitat impulsora de la concentració d'aquest divendres, ja han començat a preparar accions comercials "no tan espaiades com fins ara", ha indicat la seva presidenta, "sinó cada mes o cada dos mesos". Tot plegat per "contrarestar" que els clients que ja són habituals del centre de Reus no marxin cap a La Fira, a la vegada que aquells que pugui atreure el centre comercial també es dirigeixin a les botigues de sempre.Tant Molner com Ernest Juncosa, president de la Unió de Botiguers de Reus, han coincidit a afirmar que l'obertura del centre comercial "influirà" en el sector comercial de la ciutat i "afectarà les caixes de tots els establiments", però també s'han mostrat optimistes i convençuts que "lluitarem". "Conviurem, aprendrem i sobreviurem", ha sentenciat Juncosa. "Reus té molta especialització", ha incidit el president, al mateix temps que ha assenyalat que "hem de potenciar aquest esperit de botiguer, de conèixer el nostre client, saber què li agrada". Així mateix, ha apostat per "anar tots a una" i preparar campanyes diverses "des del sector" per aconseguir dinamitzar-lo. Finalment, ha raonat que no es quedaran de braços plegats i trobaran "l'equilibri perfecte per poder lluitar envers aquest operador nou".L'acció d'aquest divendres no ha aplegat només comerciants, sinó que s'hi han unit també restauradors, PIMEC, la Confederació de Comerç o membres del consistori municipal, entre altres.