Publicado 05/11/2015 15:57

AMPLIACIÓ:Desigual optimitza la distribució de productes a tot el món amb la posada en marxa del nou centre logístic de Viladecans

La superfície repartirà a establiments i domicilis 30 milions d'unitats cada any, amb capacitat d'ampliar la maquinària per arribar als 50 milions

Desigual ha posat en marxa aquest mes d'octubre el nou centre logístic de Viladecans (Baix Llobregat) amb l'objectiu d'optimitzar la distribució i "preparar la marca pel futur". Així ho ha assegurat aquest dijous Manel Jiménez, Director de Cadena de subministrament, qui ha remarcat que la nova superfície els permet fer un pas endavant en rapidesa per poder distribuir en igualtat de condicions a través de tots els canals que té la companyia. Des de Viladecans la previsió és arribar a distribuir cada any 30 milions d'unitats de tots els productes que té la marca. Al mateix temps, però, el centre està preparat per poder ampliar la maquinària i assolir els 50 milions d'unitats de cara al futur.El nou centre logístic ha costat 40 milions d'euros i ocupa una superfície de 23.500 metres quadrats repartits en tres nivells, amb la finalitat de rebre productes de totes les fàbriques per repartir-los a establiments o domicilis d'arreu del món, amb especial incidència a Europa. En concret, la plataforma està preparada per rebre cada dia 300.000 productes, expedir-ne 250.000 i preparar-ne 120.000. Al mateix temps, compta amb un magatzem amb capacitat per acollir 200.000 caixes. De moment, hi ha contractats un centenar de treballadors, amb la previsió d'arribar als 200 en èpoques de màxima producció, i assolir els 250 de cara al futur. Manel Jiménez ha explicat que el centre de Viladecans operarà com a seu central, complementant l'activitat de les plataformes de Gavà, Hong Kong i Nova Jersey. Pel que fa a Gavà i Viladecans, el volum de feina ha quedat repartit entre les dues seus, si bé el nou centre guanya en automatització per a productes de venda on-line, així com per a la distribució de sabates i d'elements de la llar. Respecte aquests productes, Jiménez ha assegurat que ara la companyia "s'ha adaptat per poder arribar al mateix temps que la resta de canals de distribució". Així, de mitjana preveuen entregar tots els productes en un màxim de 24 hores.Amb el nou centre, Desigual també ha apostat per incorporar operacions que fins ara tenia externalitzades, alhora que vol impulsar nous projectes i sistemes de venda, com el comerç electrònic a través de les botigues, que ha batejat com a 'Smart'. Es tracta d'utilitzar l'estoc de les botigues per distribuir els productes que els clients compren a través de la xarxa. Per ara Desigual ho està desenvolupant amb un programari informàtic pilot en una quarantena de botigues arreu del món, d'entre les quals 8 són a l'estat espanyol, i una d'elles és l'establiment de Plaça de Catalunya de Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés