BARCELONA, 15 de març (EUROPA PRESS)
El delegat de l'associació d'usuaris de Serveis Bancaris Ausbanc a Catalunya, Jesús Fidel, ha criticat avui les "habituals" pèrdues de maletes, els retards i l''overbooking' als aeroports, i ha recordat els consumidors que tenen el dret a reclamar, ja que les companyies estan "vulnerant" els seus drets.
En roda de premsa a l'aeroport del Prat de Barcelona, Fidel ha manifestat que l'objectiu és "fomentar una cultura de queixa" davant dels "abusos" de les companyies aèries i altres empreses de transports, i ha destacat que en la majoria de les reclamacions la resposta d'aquestes és negativa, el que "vulnera" els drets dels consumidors.
A aquesta problemàtica se suma, segons Ausbanc, el desconeixement per part de molts usuaris del nou reglament comunitari sobre les mesures de seguretat als aeroports i que afecta, fonamentalment, a l'equipatge de mà, com la restricció de la quantitat de líquids que els passatgers poden transportar.
Coincidint amb la celebració del Dia Mundial del Consumidor, Ausbanc ha repartit a l'aeroport una guia útil entre els usuaris amb consells i recomanacions per presentar una reclamació, a més d'informar sobre les quanties de les indemnitzacions que poden percebre en cada cas.