Actualitzat 30/09/2015 19:33

El gegant xinès Bright Food compra Miquel Alimentació per 110 milions

   BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

El grup SSCW, filial del gegant xinès Bright Food, ha formalitzat aquest dimecres la compra de la cadena de distribució alimentària Miquel Alimentació per 110 milions d'euros i s'ha compromès a mantenir els 2.500 treballadors de l'empresa amb seu a Vilamalla (Girona).

   A més de Bright Food, que controla un 72%, també han participat en l'operació els inversors JIC Investment, que s'ha fet amb un 10%, i el Grup DHT, que té un 18%, segons ha explicat a la premsa el vicepresident de Bright Food i president de SSCW, Ge Junjie.

   El nou Miquel Alimentació, que tindrà com a president Zhijun Cui, mantindrà com a director general Pere Laymon, i es convertirà en una plataforma d'entrada de productes espanyols i europeus a la Xina.

PLA ESTRATÈGIC

   Aquest dijous tindrà lloc la primera reunió del nou consell d'administració de la companyia, on s'abordarà un pla estratègic a tres anys que podria preveure l'obertura de noves botigues --s'està pensant d'introduir el format 'autoservei a l'engròs' a la Xina-- i una ampliació de capital.

   "Bright Food no és un inversor financer, sinó que és una empresa del mateix sector que Miquel Alimentació que contribuirà al seu creixement", ha dit Junjie, que ha explicat que els plans en una primera fase per a la companyia catalana són reforçar-la a Espanya i Europa.

   En una segona fase es buscaran sinergies amb el mercat xinès --ja s'han fet algunes comandes de vi i oli d'oliva--, i en una tercera es complementarà amb les plataformes que el grup xinès té a altres països, com Austràlia o Nova Zelanda, sempre conservant la marca de Miquel Alimentació.

"DIA HISTÒRIC"

   El fins ara president de la companyia catalana, Ramon Miquel, s'ha mostrat emocionat després de la firma de l'operació: "La nostra empresa ja era internacional i ara serà mundial. Avui és un dia històric".

   Fundada a Figueres el 1925, Miquel Alimentació va facturar l'any passat 900 milions d'euros i té 2.000 punts de venda a tot Espanya entre franquiciats amb les marques Suma i Spar i petites cadenes de supermercats de detallistes independents, mentre que Bright Food és un conglomerat industrial públic amb seu a Xangai amb una facturació de 18.000 milions d'euros i 100.000 punts de venda.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés