Actualitzat 15/10/2014 18:30

Balfegó proposa iniciar un pla de gestió de la tonyina vermella una vegada recuperada l'espècie

Atún
Foto: GROUP BALFEGÓ

MADRID, 15 Oct. (EUROPA PRESS) 

Grup Balfegó ha proposat iniciar un pla de gestió de la tonyina vermella, una vegada aconseguida la recuperació de l'espècie després de conèixer-se l'últim informe d'avaluació sobre l'estat de l'estoc i la biomassa de la tonyina vermella realitzat pel Comitè Científic de l'ICCAT.

   La companyia, que va esgotar la seva quota de tonyina vermella durant la campanya de pesca d'aquest any en a penes 24 hores, s'ha alegrat per la petició de la ministra d'Agricultura, Isabel García Tejerina, que va sol·licitar a la Comissió Europea que es negociï una quota de tonyina vermella per a la flota comunitària de 23.500 tones per al 2016.

   "Per què no les 23.500 ja? Hem de passar a un pla de gestió perquè la recuperació de l'espècie està ja aconseguida", ha assegurat el director general del grup, Juan Serrano, en una trobada amb els mitjans, on ha recordat que el comitè ha xifrat el rendiment màxim sostenible més conservador en 23.256 tones.

   El grup, que assenyala que l'èxit d'aquesta recuperació radica en el compromís i sacrifici dels pescadors, estima que s'han de mantenir les mesures de control i gestió com les de talla mínima, les limitacions temporals de pesca i la presència d'inspectors a vaixells, granges i ports.

   A més, considera que s'haurien d'introduir nous mecanismes telemàtics per a les comunicacions sobre qualsevol moviment de les captures i les mercaderies.

INCREMENT DE LA FEINA I DE LA INVERSIÓ

   El Grup Balfegó ha tancat l'exercici fiscal el 30 d'abril del 2014 amb una facturació de 39 milions d'euros i ha invertit al voltant d'un milió d'euros a ampliar la capacitat de la granja de L'Ametlla del Mar(Tarragona).

   D'altra banda, Serrano ha incidit en el treball fet per la companyia duranrt aquest període de crisi: "Abans i després, hem treballat intrèpidament per la sostenibilitat de l'espècie, al mateix temps que establíem nous models de negoci que ens permetessin mantenir la rendibilitat i incrementar els llocs de treball", ha explicat.

   En concret, l'empresa ha passat de 88 treballadors el 2008 als més de 150 treballadors de l'actualitat. A més, Balfegó ha passat en aquest període d'estar només present en un mercat exterior, Japó, a arribar a actualment als 24 països com Dubai, Taiwan, els Estats Units, el primer mercat en tonyina fresca, Noruega, França o Anglaterra.

   La firma, a més, s'ha mostrat confiada a entrar com més aviat millor al Brasil, un "mercat estratègic" per a la companyia espanyola.

   "Estem tenint terribles problemes per entrar al Brasil per les barreres d'entrada que posen al producte. Per a nosaltres és un mercat estratègic perquè allà es troba la comunitat japonesa més important fora del Japó", ha recalcat Serrano, que aspira a seguir obrint mercats internacionals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés