Actualitzat 13/03/2015 16:28

Agricultura anima la indústria agroalimentària a aliar-se amb el sector tecnològic

El subdirector de Transferència e Innovació Agroalimentaria, Jaume Sió
Foto: EUROPA PRESS

Un 25% de les empreses desenvolupa nous productes i serveis aplicant solucions tecnològiques

LLEIDA, 13 Mar. (EUROPA PRESS) -

El sotsdirector de Transferència i Innovació Agroalimentària del Departament d'Agricultura, Jaume Sió, ha animat aquest divendres la indústria agroalimentària a aliar-se amb el sector tecnològic per innovar i créixer fent que les empreses de noves tecnologies vegin atractiu el sector agroalimentari per la seva alta facturació.

   "Nosaltres fem servir la tecnologia, indubtablement generem coneixement quan ho fem però necessitem altres sectors, el sector de les TIC ens ha de veure atractius per la gran facturació", ha afirmat Sió a Lleida en una jornada del Cicle de la Innovació Tecnològica Catalunya 2020 organitzada pel Centre Tecnològic de Catalunya (CTecno).

   "Els altres sectors ens han de veure com una bona núvia per filtrejar i nosaltres ens ho hem de creure perquè ens filtregin", ha afirmat en la jornada, celebrada a la Diputació de Lleida i en què ha participat el Departament d'Empresa i Ocupació, Barcelona Activa i el Parc Científic i Tecnològic de Lleida.

   Una de cada quatre empreses agroalimentàries catalanes desenvolupa nous productes i serveis amb solucions tecnològiques, segons Ctecno, que situa l'aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació en el sector agroalimentari català per sota de la que registren altres sectors de l'economia catalana.

   Un 78% de les empreses del sector afirma que implementarien TIC al seu negoci si rebessin ajudes públiques. La innovació en el sector agroalimentari passa necessàriament per la unificació d'esforços i estratègies, mitjançant la col·laboració públic-privada entre empreses, administracions i centres de generació de coneixement.

   La utilització d'ordinadors per a un ús informatiu en l'agricultura catalana té una penetració del 19,2%, mentre que el 5,9% ho destinen a tasques comercials. El comerç electrònic té una acollida del 5,7%.

   La jornada ha estat clausurada pel vicepresident de la Diputació, Pau Perdices i el president del CTecno i ex conseller d'Agricultura, Jordi Wiliam Carnes, per a qui Europa ha de "posar-se les piles" en innovació argumentant que res està garantit i l'Àsia té costos més competitius, Àfrica té les primeres matèries i les millors universitats estan als Estats Units.

   "No donem per garantit res, de l'únic que tenim garantia és de la nostra capacitat d'innovació, d'esforç i de treball", ha dit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés