Publicado 24/02/2017 17:25

Eurecat destaca l'estat de l'art de la innovació mòbil en la principal fira del sector

Grafè
EURECAT

MADRID, 24 Feb. (Portaltic/EP) -

La present edició del Mobile World Congress (MWC 2017) mostrarà la incidència de tecnologies digitals disruptives que podrien arribar al mercat abans de dos anys. Es tracta de tecnologies com el Big Data lligat al mòbil o el 5G, entre altres, al mateix temps que s'apunta cap a la consolidació de solucions capdavanteres, com la realitat virtual o la impressió 3D des de plataformes mòbils.

El congrés, que se celebra a Barcelona del 27 de febrer al 2 de març, reflectirà la "gran revolució de l'internet de les coses i la imminent implantació del 5G", que permetrà "molt ràpid una millor latència de connexió a les grans ciutats", segons destaca la directora científica de Tecnologies Digitals del centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio), María Eugenia Fuenmayor.

En els últims anys, el Mobile World Congress "transcendeix el món del mòbil i mostra nous productes de consum connectats que anticipen canvis substancials", com assenyala la investigadora, que destaca que aquest any tindran protagonisme els cotxes autònoms i connectats.

En aquest context, la ciberseguretat "ha d'estar a l'altura de la creixent conquesta de les nostres activitats per part de les tecnologies mòbils, encara que cada vegada els mòbils i wearables saben més de les nostres vides, què fem i quan ho fem i, fins i tot, com ens sentim i què pensem", subratlla el director científic de Tecnologies Industrials d'Eurecat, Ricard Jiménez.

Una altra tecnologia que es veurà durant el Mobile World Congress és l''Indoor positioning', que permet la localització precisa de telèfons mòbils i altres dispositius en interiors d'edificis on no arriba el GPS.

TECNOLOGIA CONSOLIDADA

El Mobile World Congress també servirà per consolidar tecnologies que es van presentar en anys anteriors i que cada vegada estan més esteses. És el cas de les eines de realitat virtual i augmentada que, a curt termini, tindran un paper destacat en l'àmbit de l'oci i de les indústries culturals.

En previsions, Fuenmayor explica que "la realitat virtual serà un estàndard d'oci en pocs mesos" i quedarà "definitivament implantada" amb la rapidesa de la transmissió de dades, que permetrà "retransmissions immersives d'esdeveniments com ara partits de futbol".

En aquest àmbit, el nou estàndard d'àudio 3D, que Eurecat va presentar l'any passat, arribarà aquest mateix 2017 al mercat. El projecte Sfëar permet reproduir música en format binaural a través del mòbil de forma interactiva, i pot convertir-se en el nou estàndard d'àudio, com ho va ser l'estèreo al seu moment. Aquesta tecnologia, combinada amb la visualització 3D, estarà present en aplicacions de realitat virtual.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés