MADRID, 24 Abr. (Portaltic/EP) -
El 72 per cent del contingut generat per creadors espanyols a YouTube es consumeix a l'estranger, una xifra que converteix Espanya en el segon país d'Europa amb més contingut exportat de la plataforma de vídeo.
Els principals mercats estrangers que consumeixen contingut espanyol a YouTube són Mèxic i Argentina, amb un 18% i 14% del contingut, respectivament, segons afirma Google Espanya en un comunicat del seu blog oficial. Per arribar a aquesta conclusió, la companyia s'ha basat en dades recopilades per la consultora anglesa Tubular Lab.
Per davant d'Espanya només es troba el Regne Unit, amb un 78% del contingut de creadors nacionals a Youtube exportat a la resta del món. Els Estats Units, Canadà i Austràlia són els principals mercats als quals arriben els vídeos britànics.
Les conseqüències d'aquest fenomen són múltiples. El fet de crear contingut en espanyol brinda la possibilitat de crear comunitats globals de fans, però també afavoreix noves oportunitats de negoci, col·laboracions amb creadors d'altres països, i l'exportació de valors i cultura.
YouTube va anunciar a finals de febrer el seu nou rècord: cada dia es consumeixen mil milions d'hores de contingut a tot el món. En aquest sentit, els creadors espanyols tenen una bona oportunitat per connectar amb audiències globals. A més, aquestes dades afirmen, com exposen des de Google, que aquesta oportunitat ja s'està aprofitant.