Actualitzat 09/12/2016 10:31

Ordenen presó preventiva per al principal gerent de l'aerolínia LaMia

Avión Chapecoense
EUROPA PRESS

LA PAZ, 9 des. (EUROPA PRESS) -

La jutgessa anticorrupció Albania Caballero ha ordenat aquest dijous que el principal gerent de l'aerolínia boliviana LaMia entri a presó per la seva implicació en l'accident que es va produir la setmana passada quan un dels seus avions, que traslladava l'equip de futbol brasiler Chapecoense, es va estavellar al sud de Medellín i va provocar 71 víctimes mortals de les 77 persones que viatjaven a bord.

"Es determina la detenció preventiva de l'imputat, Gustavo Vargas Gamboa, en haver-se trobat evidències de delicte culpós i haver-se determinat alguns riscs processals", ha assenyalat la jutgessa, segons declaracions recollides per l'agència boliviana de notícies ABI.

Després d'una audiència que va durar prop de vuit hores, la magistrada va autoritzar Vargas a sortir sota custòdia per sotmetre's a revisions mèdiques --ja que pateix de diabetis--, si bé ingressarà a la presó de Palmasola de manera preventiva.

L'advocat de la defensa de Vargas, Jerjes Justiniano, ha qualificat d'"il·legal" aquesta resolució i ha anunciat que presentarà un recurs d'apel·lació a l'ordre en les properes 72 hores.

El director general de la companyia va ser detingut aquest dimarts en el marc d'un operatiu en què els fiscals encarregats del cas van recuperar una gran quantitat d'informació de les oficines tant de l'Administració d'Aeroports i Serveis Auxiliars a la Navegació Aèria de Bolívia (AASANA) com de l'aerolínia a l'Aeroport de Viru Viru, des d'on va sortir l'avió, i a les seus de les dues entitats.

Entre les proves presentades per la Fiscalia per ordenar presó per a Vargas hi ha els documents de LaMia que estableixen que havien presentat dos plans de vols diferents, amb la mateixa data, per a dos equips de futbol diferents --el Chapecoense i el Sol de América, del Paraguai--.

Un altre dels texts estableix que la compra de combustible --l'avió es va estavellar a causa de a la falta de combustible necessari per cobrir la ruta-- l'havia realitzat el tècnic Erwin Tumiri, un dels sis supervivents de l'accident, però no per a la ruta Santa Cruz-Medellín que tenia previst fer l'avió abans d'estavellar-se, sinó per a la ruta Santa Cruz-Cobija, un vol amb prou feines 2.000 quilòmetres de distància.

Un altre dels titulars de la companyia, Miguel Quiroga, era el pilot que volava dimarts i que, a més d'estar acusat de no haver previst el proveïment de combustible necessari per al viatge, tenia un procediment judicial obert amb la Força Aèria Boliviana (FAB), del qual en va sortir de manera irregular.

A més de Vargas, continua la investigació de Celia Castedo, la funcionària de l'AASANA que havia demanat a la companyia que canviés el seu pla perquè l'autonomia de l'aeronau era molt ajustada per al trajecte previst i que, després de fugir al Brasil, on ha sol·licitat asil, ha denunciat haver patit pressions i fustigacions per part dels seus superiors.

L'avió, en què viatjaven 77 persones --entre les quals hi ha, l'equip de futbol del Brasil Chapecoense--, es va estavellar a un turó al sud de Medellín, a on es dirigia perquè el club disputés la final de la Copa Sud-americana, i va deixar 71 morts i tan sols sis supervivents.

Segons les informacions de la investigació, l'avió es va precipitar perquè no comptava amb prou carburant com per cobrir la ruta prevista, des de l'aeroport de Viru Viru, a la ciutat de Santa Cruz, fins a la ciutat colombiana.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés