COPENHAGE, 28 juny (Reuters/EP) -
El conglomerat danès dedicat al transport i a l'energia A.P. Moller-Maersk, el principal operador mundial de transport marítim, ha informat aquest dimecres que com a conseqüència del ciberatac perpetrat aquest dimarts no li resulta possible processar noves comandes, i ha afegit que estan treballant per restablir el servei.
Empreses i institucions de diversos països d'Europa, principalment Ucraïna, van denunciar aquest dimarts haver estat víctimes d'un ciberatac perpetrat a través d'un virus ransomware de la família Petya, que s'ha produït aquest dimarts a nivell global i en el qual s'hauria utilitzat un programa similar al que va afectar a mitjan maig centenars de sistemes a tot el món.
El director comercial de Maersk, Vincent Clerc, ha declarat que "en aquest moment, a aquesta hora, no ens resulta possible acceptar noves comandes". El ciberatac ha afectat els sistemes de gestió de comandes de l'empresa i com a conseqüència, i segons ha informat Clerc, "també tenim problemes en el processament de comandes que es van realitzar just abans que el servei caigués", ha dit.
A pesar que l'empresa no ha precisat quan espera restablir la normalitat sí ha informat a través d'un comunicat que estan treballant en un pla de recuperació tècnica amb experts i agències internacionals de seguretat cibernètica.
A més, Maersk ha informat que ha tancat alguns sistemes "per ajudar a contenir el problema" i ha reconegut que és massa aviat per avaluar l'impacte econòmic que ha suposat l'atac per a l'empresa.