Actualitzat 04/08/2016 13:12

L'Hospital de Bellvitge defineix tres nous subtipus del trastorn de compra compulsiva

Tiendas, tienda, Springfield, tienda de ropa, tiendas de Fuencarral, compras
EUROPA PRESS

La majoria d'afectats són dones i presenten un nivell més elevat de psicopatologia

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 4 ago. (EUROPA PRESS) -

L'Hospital Universitari de Bellvitge, a l'Hospitalet de Llobregat, ha definit per primera vegada tres nous subtipus de compradors compulsius, un trastorn encara poc estudiat que afecta prop del 6% de la població.

La troballa és fruit de diversos estudis publicats fa poc per la Unitat de Joc Patològic i Altres Addiccions Comportamentals del Servei de Psiquiatria de l'Hospital de Bellvitge, que proporcionen nous coneixements sobre el trastorn de compra compulsiva, segons ha informat el centre hospitalari en un comunicat.

La compra compulsiva afecta entre el 6 i el 7% de la població, però encara és un trastorn poc estudiat i manuals de referència no el classifiquen com una patologia específica.

Segons la doctora Susana Jiménez, responsable de la Unitat de Joc Patològic i Altres Addiccions Comportamentals de l'Hospital de Bellvitge, en la compra compulsiva intervenen "factors neurobiològics, psicològics i socials".

Un dels estudis coordinat per Jiménez ha identificat, per primera vegada, tres subtipus de compradors compulsius, el primer d'ells format majoritàriament per homes amb una elevada coexistència amb el joc patològic i uns nivells baixos de dependència a la recompensa social.

Un segon subtipus, d'aparició tardana, format sobretot per dones amb estudis, actives laboralment i sense trets de personalitat desadaptatius; i el tercer subtipus, amb predomini també de les dones, però on l'aparició del trastorn és precoç, amb presència també d'altres trastorns psiquiàtrics i una alta disfuncionalitat per problemes amb els estudis i la feina.

Un altre estudi de l'Hospital de Bellvitge ha comparat els pacients per compra compulsiva amb els afectats per altres addiccions comportamentals, que evidencia que els compradors compulsius són més sovint dones, tenen un nivell més elevat de psicopatologia i presenten un perfil de personalitat amb nivells més elevats d'impulsivitat, evitació al dany, dependència de la recompensa, persistència i cooperació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés