Publicat 16/02/2016 18:35

Les franquícies de Vitaldent estan obligades a respondre davant dels seus clients

Clínicas Vitaldent
EUROPA PRESS

MADRID, 16 febr. (EUROPA PRESS) -

Les 231 clíniques dentals que actualment són franquícia de Vitaldent estan obligades a respondre davant dels seus clients malgrat la detenció del president d'aquesta entitat, segons ha destacat la companyia de serveis d'assistència jurídica Legalitas, que recorda que aquests centres són responsables del compliment dels seus tractaments.

En aquest sentit, recorden que el Reial decret 201/2010, de 26 de febrer, pel qual es regula l'exercici de l'activitat comercial en règim de franquícia estableix que el contracte entre el franquiciador i el franquiciat manté la independència econòmica i jurídica entre les dues empreses.

Per aquesta raó, informa Legalitas en un comunicat, els clients que hagin contractat els seus tractaments amb una de les franquícies han de saber que "a ells no els afectarà la situació de l'empresa matriu".

I en el cas dels tractaments contractats amb clíniques propietat de Vitaldent, afegeixen que cal esperar per veure si els processos penals oberts afecten la viabilitat del negoci, ja que en aquest cas "els clients que hagin contractat amb Vitaldent podrien veure compromès el resultat dels seus tractaments".

Si el client ha finançat el pagament dels seus serveis, ha de tenir en compte que pot suspendre el pagament amb els deguts formalismes i en determinats casos. Quan es tracti d'un finançament vinculat (és a dir, que el consumidor no s'hagi buscat el finançament pel seu compte sinó que hagi acceptat la proposta pel venedor en col·laboració amb una entitat financera) el consumidor podrà oposar davant de la financera les mateixes excepcions que tingués davant del prestador del servei.

D'aquesta manera, complint una sèrie de tràmits es podrà aconseguir deixar de pagar aquest finançament anul·lant el contracte de principal. En aquest sentit, la llei de crèdit al consum estableix que cal instar la resolució del contracte de crèdit vinculat al contracte principal (en aquest cas el de prestació de serveis contractat amb Vitaldent), quan procedeixi la nul·litat o la resolució del contracte principal.

Tot i això, fins que el contracte principal no sigui resolt no s'han de suspendre els pagaments, a risc d'assumir les conseqüències de l'impagament (meritació d'interessos de demora, inclusió en fitxers, reclamacions judicials* per part de la financera).

Per això, precisen des de Legalitas, el més recomanable és enviar un burofax a Vitaldent, exigir el compliment de contracte en un breu termini (10 dies) i advertir que, si no es compleix, instaran la resolució de contracte per incompliment.

Passats aquests dies, si no es complís seria aconsellable enviar requeriment a la financera, instar la resolució del contracte de préstec i informar que se suspenen els pagaments, amb una còpia del burofax enviat a Vitaldent.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés