BARCELONA, 1 des. (EUROPA PRESS) -
Experts reunits en una jornada d'Education Talks, la plataforma d'innovació educativa impulsada per la Universitat Abat Oliba CEU (UAO CEU), han coincidit a assenyalar que l'aplicació del model d'aprenentatge basat en projectes no pot reduir-se a un esforç individual o projecte concret, sinó que ha de ser alguna cosa que canviï l'escola en profunditat.
El membre de l'àrea de Projecte Educatiu d'Escola Pia de Catalunya, Jaume Montsalvatge, ha assegurat aquest dijous que es tracta de "passar de mestres que treballen amb projectes i innoven a escoles que adopten aquest model i innoven", ha informat la universitat en un comunicat.
"Cal donar-li la volta a l'escola", ha sostingut l'assessor estratègic de Jesuïtes Educació, Xavier Aragay, per a qui és adequat diferenciar model educatiu de model pedagògic, ja que el primer fa referència al model de persona que es vol formar.
La directora de l'Institut de Sils, Iolanda Arboleas, ha assegurat que "no cal parlar de metodologia, sinó de marc ideològic", mentre que la de l'escola Montserrat, Marta Molina, ha remarcat que l'aula ha de ser un reflex de l'heterogeneïtat de la vida.
Molina ha subratllat que a l'aprenentatge per projectes "el centre és l'alumne", i que l'eix de l'activitat ha de ser l'estudiant, i no el professor, les àrees i les matèries.