Publicat 24/05/2016 17:29

Experts apressen a la coordinació "efectiva" entre sanitat i serveis socials

BARCELONA, 24 maig (EUROPA PRESS) -

Experts han apressat aquest dimarts a la coordinació "efectiva" entre sanitat i serveis socials, en el marc del XVI International Conference on Integrated Care, que se celebra entre aquest dilluns i dimecres a Barcelona, ha informat New Health Found (NHF) en un comunicat.

Ho han reflectit a l'informe 'Experiències d'Atenció Integrada a Espanya', que ha estat presentat per l'Observatori de Models Integrats en Salut (Omis), que des del 2014 està coordinat pel NHF i s'encarrega d'identificar, analitzar i donar visibilitat a les experiències d'atenció integrada d'Espanya.

L'informe reflecteix que l'atenció integrada "ja no és una utopia", ja que gairebé les 40 experiències ja registrades a l'Omis mostren que coordinar-se és possible, tot i que no sigui una tasca fàcil.

Exposa que no existeix un únic model d'atenció integrada centrada en les persones sinó múltiples possibilitats que necessiten ser adaptades al local, i destaca que és precisament en aquest àmbit on hi ha més possibilitats de germinar i enfortir-se "quan es recolza en un lideratge clar amb el suport de la tecnologia".

Aquesta coordinació permetria "descarregar" la pressió sobre l'àmbit clínic-sanitari, fet que milloraria la qualitat de l'atenció i la satisfacció de les persones i els professionals

Així, es constatarien "forts descensos" en els ingressos hospitalaris, les visites a urgències i l'estada mitjana hospitalària, segons ha explicat el president de NHF, Emilio Herrera.

BARRERES

Entre les barreres per millorar aquesta integració, l'informe destaca la no disponibilitat de sistemes d'informació, la resistència al canvi dels professionals i la rigidesa dels sistemes social i sanitari.

Una quarta part de les experiències identifiquen les restriccions econòmiques com un factor que perjudica l'èxit de les experiències, sobretot tenint en compte el període de crisi econòmica sota el que han sorgit i implementat les esmentades experiències.

Entre els elements facilitadors, s'ha observat que el 40% dels exemples registrats en el període 2014-2015 identifiquen el compromís institucional com una de les claus de l'èxit de les seves intervencions.

En tercera posició, està la disposició dels treballadors de treballar en equip, com una de les mesures que va facilitar el desenvolupament dels seus programes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés