Publicat 30/03/2016 13:38

Ensenyament aplicarà un nou Moodle basat en competències bàsiques el setembre

Presentación del Moodle basado en competencias básicas
EUROPA PRESS

BARCELONA, 30 març (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat s'ha compromès a aplicar a partir de setembre en les aules catalanes un prototip basat en competències bàsiques de la plataforma de programari lliure Moodle, desenvolupada per l'educador i científic australià Martin Dougiamas.

En roda de premsa aquest dimecres, la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha presentat la iniciativa, juntament amb Dougiamas i el rector de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Jordi Montaña, ja que aquest centre universitari investirà aquest dijous al creador de Moodle doctor honoris causa.

Segons Ruiz, fa tres cursos que Catalunya disposa del currículum de competències bàsiques i ara ho vol traslladar a aquesta plataforma, que ja utilitzen des del curs 2006-2007 un total de 1.300 instituts i 300 escoles --Àgora--, a més de tenir 300.000 usuaris en aquestes etapes, 30.000 a l'Institut Obert de Catalunya (IOC), i 25.000 usuaris en el programa Odissea.

"Catalunya és pionera a l'ús de tecnologia a l'aula", ha exposat Meritxell Ruiz, qui ha dit que el nou Moodle per competències permetrà compartir coneixement i constituir una xarxa d'aprenentatge entre docents del mateix i de diferents centres educatius.

Preguntada sobre quants centres posaran en marxa aquest projecte, Ruiz ha dit que encara no ho han especificat però ha apuntat als 1.300 instituts i 300 escoles que actualment "ja estan habituades" a utilitzar Moodle, i ha afegit que la Conselleria els farà un acompanyament.

EL FUNCIONAMENT DEL PROTOTIP

El Moodle per competències consisteix a afegir una llista de capacitats que els estudiants han de reunir, separar-les per les quals han estat adquirides i les que no, i connectar-les amb els cursos, les activitats i l'avaluació corresponent, segons ha precisat Dougiamas.

Aquesta interfície permet desenvolupar un pla d'aprenentatge amb les competències "particulars" de cada alumne, i cada regió pot adaptar les eines en funció de les seves necessitats.

Dougiamas ha sostingut que aquesta versió de Moodle de competències bàsiques era un reclam de la comunitat educativa de tot el món des de fa molt temps, i ha incidit que Espanya és el segon país a escala mundial que més utilitza aquesta plataforma.

El científic ha assegurat que no defensa un especial model educatiu ni creu que Moodle hagi de prescriure cap filosofia perquè han de decidir els professors, si bé creu que "una bona educació és construir moltes oportunitats d'intercanvi".

"El 90% del resultat dependrà del treball de l'estudiant i del professor", ha esgrimit Martin Dougiamas.

La plataforma Moodle, que la utilitzen 81 milions de persones de 224 països de tot el món, funciona amb programari lliure, per la qual cosa "qui decideix com ha de ser és la comunitat", i no es pot pronosticar com es desenvoluparà, per exemple, en els pròxims tres anys.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés