Publicat 15/06/2016 16:52

Es doblen les queixes sobre l'administració per motius lingüístics a Catalunya

BARCELONA, 15 juny (EUROPA PRESS) -

Plataforma per la Llengua va recollir 120 queixes per motius lingüístics al sector públic el 2015, el doble que l'any anterior, quan es van notificar 55 greuges, segons l'Informe de queixes lingüístiques rebudes el 2015.

En total, l'informe recull un total de 426 queixes que diverses persones van presentar quan es van trobar en un cas de mala praxi o de deficiències en l'ús del català a l'àmbit públic i privat, ha informat aquest dimecres en un comunicat.

La majoria de les reclamacions s'originen per l'absència de l'ús de la llengua catalana en algun àmbit: un 33,6% per carències en l'atenció escrita o oral, i el 14,6% per hostilitat o una discriminació explícita cap al català.

També s'han recollit queixes per webs i serveis en línia --13,8%--; en publicitat --13,1%--; en productes --8,2%--; en la retolació comercial i senyalització --7%--, i en l'etiquetatge i instruccions de productes o serveis --5,4%--.

L'any 2015 va ser el que més queixes lingüístiques va registrar sobre les administracions públiques des que la Plataforma per la Llengua presenta aquests informes, en una tendència a l'alça que fa que hagin crescut un 118%, i se situïn en primera posició.

Segons l'informe, el 2015 es van triplicar les queixes cap a la Generalitat, quan van passar de 15 a 49, un 40,8% del total, i van superar els greuges de l'Administració central de l'Estat, que va rebre 42 queixes; el 24,1% restant pertany a ens locals --23 queixes--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés