Publicat 13/06/2016 13:50

Cent escoles de complexitat socioeconòmica milloren sense arribar a les competències bàsiques

Antoni Llobet, Joan Mateo (Conselleria de Enseñanza de la Generalitat)
EUROPA PRESS

Els alumnes de sisè de Primària empitjoren en totes les matèries excepte en Català

BARCELONA, 13 juny (EUROPA PRESS) -

Alumnes de sisè de Primària del centenar d'escoles catalanes de complexitat socioeconòmica que han estat sotmeses a auditories pedagògiques en els últims tres anys per millorar resultats han aconseguit aquest objectiu, tot i que segueixen sense arribar a les competències bàsiques a Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques.

En roda de premsa aquest dilluns, el president del Consell d'Avaluació del Sistema Educatiu, Joan Mateo, i el secretari de Polítiques Educatives, Antoni Llobet, han presentat els resultats de les proves de sisè de Primària que van fer el 4 i 5 de maig un total de 77.254 alumnes de 2.239 centres educatius a Catalunya, a més dels de quart d'ESO.

"Hem fet un salt de deu punts que no és senzill, mentre que la resta de centres --on no hi ha hagut la intervenció-- han millorat 4,7 punts", ha sostingut Mateo sobre els resultats de la prova de Català, on han passat d'un 53,1 el 2013 a un 63,8 el 2016.

En Castellà, la millora ha passat de 57,9 punts a 63,7 en el mateix període --respecte al 69,8 de la resta de centres--; en Anglès ha estat de 52,1 a 61,3 punts --respecte al 67,4-- i en Matemàtiques, d'un 58,9 a 67,3 punts --en comparació a 73,9--.

Llobet ha incidit que el departament mantindrà les auditories pedagògiques donant "un tractament especial" a aquests centres amb complexitat, que són els que tenen un 30% d'alumnat que no supera les competències bàsiques en llengua i matemàtiques.

RESULTATS GLOBALS

Sobre els resultats en el conjunt de Catalunya, els alumnes de sisè de primària han empitjorat respecte a l'any anterior en Castellà --de 75,7 a 74,1--, Anglès --de 74,5 a 73,7-- i en Matemàtiques --de 80 a 77,9--, mentre que en Català s'han mantingut al mateix nivell amb 74,5 punts.

"Fa tres o quatre anys que les matèries a nivell de sisè de Primària passen correctament el nivell competencial exigible, tot i que amb petites variacions", ha valorat Mateo, en restar importància als pitjors resultats en Castellà --un 1,6 menys--, que ha atribuït a un efecte estadístic.

Ha sostingut que l'Anglès està "1,5 punts per sota del desitjable" en la franja de nivell baix, que aglutina un 16,5% de l'alumnat, és a dir, que no arriben a un domini mínim de la matèria.

Tot i això, la resta d'assignatures tenen la franja baixa inferior al 15% desitjable: Català té a un 14,% dels estudiants, Castellà a un 13,4%, i Matemàtiques a un 14,5%.

ALUMNES INSUBMISOS

El nombre d'alumnes que no ha fet la prova de sisè de primària ha estat de 247 estudiants, entre els quals hi ha els anomenats insubmisos per no estar les seves famílies d'acord amb l'examen; la xifra d'alumnes que no van realitzar l'avaluació externa de tercer de primària va ser de 600 estudiants.

Segons Mateo, "amb vista a l'avaluació del sistema, no té cap incidència", ja que suposen el 5,9% dels 72.000 alumnes que la van fer en sisè de Primària, xifra que es troba al 5%-6% habitual, ha afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés