Publicat 25/04/2016 18:44

Torrons Vicens i Albert Adrià presenten torrons amb gustos orientals

El propietario de Torrons Vicens, Àngel Velasco
EUROPA PRESS

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 25 abr. (EUROPA PRESS) -

Torrons Vicens i el pastisser Albert Adrià han presentat aquest dilluns a Alimentaria, que se celebra al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, tres noves varietats de torrons, que alien els gustos tradicionals amb espècies d'Orient.

En declaracions a Europa Press, el propietari de Vicens, Àngel Velasco, ha destacat que l'objectiu de la firma, l'especialitat de la qual és el torró de crema cremada, és donar a aquest producte "una segona vida".

Les noves varietats, amb les quals també es vol reivindicar el torró com a postres i desestacionalitzar-lo de les festes nadalenques, són el torró de curri i maduixa, de trufa blanca d'Alba i de coco thai.

Per al primer, Adrià s'inspira en unes postres del restaurant Tickets per transportar el consumidor a un viatge de gustos asiàtics, amb l'acidesa de la taronja i la textura del praliné d'ametlla amb xocolata blanca i llavors de sèsam.

El segon usa trufa d'Alba (Piemont), famosa per aquesta varietat de trufa, que mai s'havia inclòs en un torró; i el tercer barreja crema de coco, fruita de la passió i curri de madràs, amb el picant del xili que contrasta amb la dolçor del coco i l'acidesa del maracujà.

Aquestes tres referències tenen el seu origen en la línia Albert Adrià Natura, una selecció de torrons que el fabricant d'Agramunt (Lleida) va crear el 2013 per renovar el producte tradicional.

Vicens també presenta a Alimentaria un torró de licor de ratafia de Girona elaborat per Velasco que ell mateix ha deixat provar aquest dilluns al president de la Generalitat, el gironí Carles Puigdemont, quan ha visitat el seu expositor durant la inauguració oficial.

20% DE CREIXEMENT ANUAL

Torrons Vicens, que té un centenar de treballadors, fa cinc anys que creix a un ritme anual d'entre el 20% i el 25% gràcies als nous productes, i exporta a una vintena de països, com la Xina, els Estats Units, Anglaterra, França i Rússia.

Les exportacions suposen el 20% del volum de negoci de la firma, que preveu que arribin al 40% en cinc anys, i Velasco ha explicat que els turistes, sobretot els japonesos, anglesos i francesos, per aquest ordre, són els majors consumidors de torrons.

Per aquesta raó, Torrons Vicens, amb una xarxa de 42 establiments, busca locals a peu de carrer per a les quatre obertures que té previstes aquest any i que s'ubicaran a Catalunya, Bilbao, Galícia i Nova York, aquesta última en règim de franquícia.

Els seus establiments, dels quals 11 són centres franquiciats, es troben sobretot a Catalunya, però també a Madrid, Màlaga, Perpinyà, París i Dubai.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés