Publicat 25/02/2016 13:54

El TJUE autoritza Aigües de Barcelona a registrar marca

Presidente ejecutivo de Agbar (Aguas de Barcelona), Ángel Simón
EUROPA PRESS

BRUSSEL·LES, 25 febr. (EUROPA PRESS) -

El Tribunal General de la Unió Europea ha rebutjat aquest dijous el recurs presentat per FCC Aqualia, la filial de gestió de l'aigua del grup FCC, per impedir el registre de la marca 'Aqualogy' de la Societat General d'Aigües de Barcelona (Agbar) perquè considera que el grau de similitud de les marques és "globalment baix" i per tant no hi ha risc de confusió entre elles.

El cas es remunta al desembre del 2009 quan la Societat General d'Aigües de Barcelona va sol·licitar a l'Oficina d'Harmonització del Mercat Interior (OAMI) a Alacant el registre com a marca comunitària figurativa 'Aqualogy', precedida per un cub de Rubik en tres dimensions vermell i blanc, per a diversos dels seus serveis i productes.

La filial de gestió de l'aigua del grup FCC ho ha rebutjat esgrimint l'existència de les seves marques anteriors, la denominativa 'Aqualia' i la figurativa 'Aqualia', precedida de dues fletxes negres, per a diversos dels seus serveis, inclòs de tractament d'aigua i la construcció d'estacions i plantes de tractament d'aigües.

L'OAMI ha rebutjat la petició de la filial de gestió de l'aigua del grup FCC per no registrar la marca de Societat General d'Aigües de Barcelona adduint que no hi havia cap risc de confusió donat el públic professional al qual van dirigits els seus serveis i les diferències entre els signes de les dues, decisió que va recórrer davant del Tribunal Europeu amb seu a Luxemburg FCC Aqualia.

En la seva sentència d'aquest dijous, el Tribunal General de la UE desestima el recurs de la filial del grup FCC perquè considera que el grau de similitud entre totes dues marques és "baix", tant en el pla visual, com fonètic i conceptual.

Descarta el risc de confusió entre les marques per part del públic tot i que alguns dels serveis designats siguin idèntics o similars perquè es tracta d'un públic de "professionals" i les diferències entre els signes de les marques "són suficients" per evitar l'esmentat risc.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés