Publicat 25/04/2016 16:31

Telepizza fixa en 7,75 euros el preu al qual tornarà a Borsa gairebé deu anys després

Telepizza, comida rápida, pizzeria, restaurante
EUROPA PRESS

Suposa valorar la companyia entorn dels 800 milions d'euros

MADRID, 25 abr. (EUROPA PRESS) -

Telepizza ha fixat en 7,75 euros per acció el preu al qual tornarà a cotitzar a Borsa dimecres que ve, 27 d'abril, gairebé deu anys després d'abandonar-la, segons han informat a Europa Press fonts financeres.

El preu suposa valorar la companyia entorn dels de 800 milions d'euros, i se situa just en el rang sota de la banda d'entre 7,75 i 8,75 euros per acció establerta per la companyia, davant d'allò marcat inicialment d'entre 7 i 9,5 euros per títol.

La companyia ha fixat aquest preu de 7,75 euros per acció per tornar al parquet, després d'abandonar-lo el 2007, una vegada tancat aquest dilluns el llibre d'ordres.

Telepizza, que tornarà a la Borsa el mateix dia que s'estrenarà Dominion, preveu captar uns 550 milions d'euros amb aquesta operació, dels quals 118,5 milions d'euros procediran d'una Oferta Pública de Subscripció (OPS), amb l'emissió de fins a 16,9 milions d'accions, i 431,5 milions d'euros d'una Oferta Pública de Venda (OPV).

PREVEU INCÓRRER EN PÈRDUES AQUEST ANY

En el fullet, la companyia destaca que preveu incórrer en pèrdues aquest any a causa de l'amortització del fons de comerç i d'altres immobilitzats intangibles derivada dels recents canvis en la normativa comptable espanyola, fet que afectarà de manera negativa la seva capacitat per distribuir dividends.

En aquest sentit, Telepizza no té previst el pagament d'un dividend sobre els resultats del 2016, ja que espera reinvertir els guanys i l'efectiu generat en el curt termini a fer créixer el negoci i reduir l'apalancament.

La companyia centrarà la seva estratègia futura a aconseguir el creixement de les vendes 'like for like' a Espanya i en els mercats internacionals amb iniciatives com la millora de la plataforma digital/mòbil i la renovació de botigues, així com la firma de nous contractes de màster franquícia amb operadors locals experts en nous mercats menys coneguts i accelerar el creixement en àrees sense explotar.

La companyia, en què el fons de capital risc Permira i la família Ballvé controlen el 51% i KKR el 36%, opera en 15 països mitjançant una xarxa de 1.311 botigues (461 botigues pròpies i 850 botigues franquiciades i màster franquiciades).

El 2015, el grup va arribar a 491,8 milions d'euros de vendes cadena (vendes de botigues pròpies més vendes de botigues franquiciades i màster franquiciades), 328,9 milions d'euros d'ingressos nets i 57,7 milions de resultat brut d'explotació (Ebitda).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés