Publicado 24/02/2016 12:56

Telefónica crea una solució de localització en interiors amb precisió inferior a un metro

Mobile World Congress (MWC)
EUROPA PRESS

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 24 febr. (EUROPA PRESS) -

Telefónica ha llançat una solució de geolocalització multisensorial que permetrà als clients de l'operadora millorar el seu servei de localització en interiors, aconseguint una precisió inferior d'un metro i sense necessitat d'instal·lar cap infraestructura, ja que aprofita les ja existents.

Amb aquesta solució, que ja s'està comercialitzant i es presenta al Mobile World Congress (MWC), Telefónica aconsegueix abordar la "gran assignatura pendent" del geoposicionament, tenint en compte que en espais tancats la localització es mostra més deficient i amb problemes d'estimació de posició.

Telefónica ha desenvolupat aquesta "tecnologia innovadora" en col·laboració amb Situm technologies, una empresa gallega de tecnologia del seu ecosistema de 'startup', Open Future, que ha treballat per aconseguir una posició necessita persones i dispositius en zones d'interior.

Per aconseguir-ho el servei no utilitza la xarxa de telefonia, sinó que explota les mesures de tots els sensors del smartphone, com el wifi, el bluetooth i la brúixola, obtenint la posició de manera més exacta que altres solucions de mercat i amb la mateixa precisió que té un GPS en exteriors.

Amb una aplicació, el smatphone recull les variacions al llarg d'un camí concret de tota la informació recollida pels sensors.

Així, mentre l'usuari es mou, el dispositiu envia tots aquests mesuraments utilitzant la xarxa 4G a un servidor en el núvol i selecciona les dades més rellevants segons l'escenari.

Situm ja ha realitzat un primer desplegament en el Servei Gallego de Salut (Sergas), on la implantació d'aquesta solució permet guiar els pacients a la consulta en la qual té la cita amb el metge.

A més de per a hospitals, aquesta iniciativa pot implementar-se en altres camps com el sector minorista o les grans terminals de transports i ofereix un "nou món" de possibilitats en solucions de màrqueting geoposicionat.

En concret, pot permetre enviar als usuaris, amb el seu consentiment, publicitat associada al lloc en el qual es troben, mesurar l'impacte d'una acció en màrqueting en viu o ajustar el contingut de tanques o pantalles publicitàries a un determinat perfil i en un determinat moment.

En temes de logística en una fàbrica o en grans superfícies, aquesta solució permet localitzar el personal més pròxim en cas d'incidència, pot ajudar a millorar l'eficiència d'assignació de personal, fer un seguiment de les tasques dels operaris o fer tasques de localització i seguiment de maquinària i altres objectes de valor.

El director d'equipament i serveis de xarxa de Telefónica Espanya, Carlos Melendo, ha recalcat que aquesta solució, que suposa un "gran salt" tecnològic, està orientada a serveis de guia i accions vinculades de màrqueting i, de moment, no a comptar quanta gent hi ha en un lloc concret.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés