Publicado 22/02/2016 15:59

El Port de Barcelona finançarà nous apartadors ferroviaris que milloren la competitivitat d'empreses d'Aragó

Javier Lambán visita las instalaciones del Aeropuerto de Barcelona
GOBIERNO DE ARAGÓN

BARCELONA, 22 febr. (EUROPA PRESS) -

El president del Govern d'Aragó, Javier Lambán, ha anunciat que el Port de Barcelona finançarà entre 10 i 12 apartadors ferroviaris de 750 metres, en el corredor Saragossa-Barcelona, cosa que permetrà millorar la competitivitat de les empreses aragoneses.

Així ho ha expressat després de reunir-se amb el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, a la Ciutat Comtal; ha estat acompanyat per la consellera d'Economia i Ocupació d'Aragó, Marta Gastón, i el gerent de la Plataforma Logística de Saragossa (PLAZA), Francisco de La Fuente.

Lambán ha manifestat que "aquesta inversió obre immenses possibilitats perquè permetrà abaratir els costos de transport i ser més competitius", per precisar que l'actuació "serà subvencionada pel Port de Barcelona" i incidir en "les grans possibilitats" que té la logística en la Comunitat aragonesa.

Per la seva banda, el president del Port de Barcelona ha detallat que aquesta inversió partirà del Fons d'Accessibilitat Terrestre i afavorirà l'accessibilitat i competitivitat de les empreses, ha informat l'executiu aragonès en una nota de premsa.

S'incorporarà al pla d'inversions del 2017 i possibilitarà que puguin circular trens amb més capacitat. Actualment, els apartadors són de 450 metres.

Després de la reunió, també s'ha anunciat que la Terminal Marítima de Saragossa (tmZ), de la qual n'és accionista el Port, adaptarà les seves instal·lacions als productes refrigerats, amb una inversió de 300.000 euros. Això facilitarà l'exportació de productes peribles locals.

Actualment, la tmZ ofereix 23 dels 32 serveis ferroviaris setmanals que es realitzen entre Aragó i el Port. "Aquesta nova inversió serà fonamental per reforçar la competitivitat de la tmZ", ha insistit.

ALIAT

El president Javier Lambán ha ratificat al Port de Barcelona, i per extensió a Catalunya, com a aliat per convertir Aragó en una plataforma logística amb millors connexions per al tràfic de mercaderies i obrint una nova via d'exportació dels productes peribles.

El cap de l'Executiu autonòmic ha insistit en la necessitat d'unir esforços entre comunitats veïnes per articular corredors i plataformes que permetin la implantació d'indústries, que importin i exportin en les millors condicions.

Com a exemple, ha al·ludit la "fructífera" col·laboració entre el port i la Terminal Marítima de Saragossa (tmZ). Aquesta última, promoguda per Mercazaragoza i el Port de Barcelona, i participada pel Govern d'Aragó, és el principal node logístic d'interior desenvolupat pel port.

Alhora, és considerat per la infraestructura catalana com clau en la seva estratègia per aproximar la seva oferta de serveis logístics a les empreses del nord i centre de la Península, amb l'objectiu de contribuir a la internacionalització d'aquestes companyies i millorar el seu posicionament en els mercats exteriors, han precisat des del Govern d'Aragó.

Han afegit que, de fet, el Port ha confirmat el compromís amb la Terminal Marítima de Saragossa (tmZ), que ha augmentat un 13% la seva activitat el 2015.

Lambán ha explicat que aquesta relació permet que les empreses situades a la Vall Mitjana de l'Ebre tinguin al seu abast tots els avantatges del port i augmentin la seva competitivitat al rebaixar els costos de transport.

D'altra banda, el Port de Barcelona guanya volum de negoci amb noves operacions. Així, de les 2.025 composicions ferroviàries que tmZ va enviar o va rebre durant 2015, aproximadament el 85% van tenir com a destí la ciutat comtal.

"Junts hem posat Saragossa al mapa del trànsit ferroviari de mercaderies, amb la primera terminal interior de la península", ha ressaltat Lambán.

ALTRES PROJECTES CONJUNTS

La relació d'Aragó amb el Port de Barcelona no es limita a l'impuls a la Terminal Marítima de Saragossa ja que la Comunitat també participa en el projecte CLYMA (corredor que connecta Lió amb Madrid), tant a través de la tmZ, com del clúster aragonès de logística (ALIA), que ha permès iniciar els estudis per al seu desenvolupament.

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha confirmat el compromís estratègic de la infraestructura catalana amb Aragó, que seguirà potenciant els anys vinents amb un reforç de la seva oferta logística. Després de la trobada de feina, la delegació aragonesa ha recorregut les instal·lacions portuàries, han manifestat les esmentades fonts.

En un comunicat, el Port de Barcelona ha remarcat que Aragó és una de les regions clau de l'estratègia 'port en xarxa' que la infraestructura ha començat a impulsar fa 18 anys.

Cambra ha recordat que el III Pla Estratègic del Port de Barcelona (2015-2020) preveu que el 2020 el Port tingui un 55% de la quota de mercat del nord-est peninsular (Aragó, La Rioja i Navarra), una àrea on tmZ exerceix de node logístic clau.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés