La producció del Q3 es traslladarà a la planta d'Audi a Gyor (Hongria)
BARCELONA, 20 gen. (EUROPA PRESS) -
La planta de Seat a Martorell (Barcelona) fabricarà l'Audi A1 a partir del 2018 i deixarà de produir l'Audi Q3, segons ha informat aquest dimecres l'automobilística espanyola en un comunicat.
Audi ha decidit aquest dimecres l'assignació de diferents models que es produiran els propers anys i ha adjudicat a Martorell l'A1, que actualment es produeix a Brussel·les, mentre que el Q3 --que s'acobla a Martorell des de mitjan 2011-- es fabricarà a la planta hongaresa d'Audi a Gyor.
Seat ha destacat que l'A1 aportarà inversions i ocupació a la planta de Martorell i contribuirà a obtenir la seva plena capacitat de producció.
El membre del consell d'Audi i responsable de producció, Hubert Waltl, ha destacat la llarga experiència de la factoria catalana i ha ressaltat que produeix l'Audi Q3 "amb la màxima qualitat".
Ha afirmat que per aquest motiu l'automobilística alemanya ha decidit adjudicar-li l'A1, de manera que ha assegurat que es potenciaran sinergies i fusionaran competències addicionals dins del grup.
El president de Seat, Luca de Meo, ha considerat que aquesta assignació és una "magnífica notícia" i suposarà aportar més volum i més ingressos els propers anys.
El vicepresident de Producció de Seat, Andras Tostmann, ha afirmat que l'adjudicació de l'A1 és un reconeixement a l'excel·lent feina feta per l'equip de Seat en la producció del Q3 i ha assegurat que el nou model es produirà "amb els màxims estàndards de qualitat que defineixen Martorell".
VOLUM
Seat ha destacat que des del començament de la producció del Q3 a Martorell s'han fabricat 478.000 unitats, i que s'han superat les xifres inicials, ja que s'han sobrepassat les 100.000 unitats anuals previstes, i ha remarcat que l'A1 serà el segon cotxe 'premium' que es fabricarà a Espanya després del totterreny.
El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ja va donar per fet aquest dimarts l'adjudicació de l'A1 i el cessament de la producció del Q3 a Martorell, cosa que ha considerat negatiu perquè el totterreny té més valor afegit i, per tant, més hores de mà d'obra.
Tot i això, el volum de producció de l'A1 serà molt superior al del Q3, ja que s'estima que es produiran 750.000 cotxes entre el 2018 i el 2026, fet que suposa acoblar unes 180.000 unitats anuals --davant de les prop de 100.000 del Q3--, segons xifres aportats per Carnero.