Actualitzat 06/10/2017 14:34

Neix RetailCat després de la desaparició de la Confederació de Comerç de Catalunya

Gabriel Jené, Salva Vendrell, Joan Carles Calbet i Cristina Escudé
Europa Press

BARCELONA, 23 febr. (EUROPA PRESS) -

La Unió d'Entitats de Retail de Catalunya, RetailCat, s'ha presentat públicament aquest dijous com una entitat independent que neix per defensar el retail d'avui i del futur i que està impulsada per Barcelona Oberta, Cecot Comerç, Comertia i la Fundació Barcelona Comerç.

Així ho ha explicat en roda de premsa el president de RetailCat i de Comertia, Joan Carles Calbet, que malgrat afirmar que l'organització neix per ser l'entitat representativa del sector a Catalunya, ha negat que la nova organització tingui com a objectiu omplir el buit que va deixar en el sector la desaparició de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC).

"RetailCat no neix per ocupar l'espai de ningú ni vol fer la competència a altres entitats, sinó que simplement volem que actuï d'altaveu per defensar els interessos dels nostres socis", ha asseverat Calbet, que ha afegit que l'entitat està oberta a nous socis.

"RetailCat s'hagués creat igualment malgrat que la Confederació hagués seguit. Tenim el nostre ideari propi i no tenim cap vincle amb la CCC", ha insistit Calbet, que ha indicat que l'organització no té com a objectiu a curt termini, encara que no ho descarta en el futur, actuar com una patronal ni participar en la negociació de convenis.

La presidenta de Cecot Comerç, Cristina Escudé, ha afegit que RetailCat té una governança diferent a la Confederació: "No volem perpetuar-nos en els càrrecs i volem ser àgils i flexibles".

RetailCat representa 30.000 establiments comercials repartits per Catalunya, la qual cosa suposa un 30% del total; empra 230.000 treballadors, la qual cosa es tradueix en el 50% dels treballadors del retail en la comunitat catalana, i representa el 7% del PIB català.

REPTES DEL SECTOR

Entre els principals reptes de la nova organització, que va començar a dissenyar-se el juliol del 2016, figuren lluitar contra la competència deslleial, l'economia submergida, el top manta, multinacionals que operen a Catalunya i paguen impostos fora i contra empreses de comerç electrònic que, segons Calbet, venen productes sense pagar IVA ni aranzels: "Volem equiparar la fiscalitat de les transaccions comercials".

El president de la Fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell, ha destacat la necessitat de fer del retail un sector "fort i professional", mentre que Escudé, que ocupa la Secretaria de la Junta Directiva de l'entitat, ha apostat per crear centres compactes i territoris cohesionats entre ells, i generar xarxa i enfortir el teixit empresarial.

Per la seva banda, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, que juntament amb el Vendrell comparteix la vicepresidència de RetailCat, ha posat l'accent en l'economia col·laborativa, on ha vist oportunitats per al retail, i preservar l'equilibri de formats.

Preguntat pels primers passos que farà l'entitat, Calbet ha sostingut que han de reunir-se i analitzar la nova llei de comerç català, a la qual preveuen presentar esmenes durant el seu tràmit parlamentari.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés