Publicat 22/04/2016 11:20

Naturhouse eleva un 4% el seu benefici fins a 6 milions pel negoci internacional i la millora a Espanya

Naturhouse
NATURHOUSE

MADRID, 22 abr. (EUROPA PRESS) -

Naturhouse ha augmentat un 4% el seu benefici net al primer trimestre d'aquest any fins a 6 milions d'euros, gràcies a l'impuls registrat pel negoci internacional i a la millora del negoci a Espanya i tot això encara que l'efecte de la Setmana Santa, que l'any anterior va caure a l'abril .

Segons ha informat la companyia aquest dijous en un comunicat, les vendes totals del grup van ascendir fins a 24,8 milions d'euros, fet que suposa un 2,5% més que al mateix període de l'exercici anterior.

La companyia especialitzada en la venda de productes dietètics i la reeducació d'hàbits alimentaris ha atribuït aquest increment a la millora generalitzada del negoci en els principals països on opera la companyia, especialment a França i a Polònia.

El benefici brut d'explotació (Ebitda) va créixer un 3,7% al primer trimestre de l'any, fins a 8,9 milions d'euros.

Per àrees geogràfiques, destaca la bona evolució del mercat internacional, vendes les quals van augmentar un 3,7%. Itàlia i Espanya, que havien crescut respectivament fins al febrer un 0,3% i un 7,7%, s'han vist afectats per la Setmana Santa.

Tot i això, la companyia es mostra optimista amb els dos països per al conjunt de l'any.

Naturhouse tanca el primer trimestre d'aquest any amb 2.160 centres, 37 més que al tancament del 2015, fet que suposa el 86% del 'guidance' 2015-2016 complert.

Per la seva banda, la junta general d'accionistes ha aprovat aquest dijous el pagament d'un dividend per import de 4,95 milions d'euros, fet que suposa 19 milions d'euros en dividends amb càrrec als resultats del 2015 i un 'payout' del 83,1%, per sobre del 'guidance' 2015-2016. Això posa de manifest, segons la companyia, l'elevada capacitat de generació de caixa i l'interès a maximitzar la remuneració a l'accionista. L'esmentat dividend serà abonat el pròxim 4 de maig.

El president de Naturhouse, Félix Revuelta, ha subratllat que els resultats del primer trimestre reforcen una vegada més la sostenibilitat del creixement del negoci i en el cas d'Espanya i Itàlia reforcen la idea de la firma que "la volta al creixement està en marxa als dos països".

Per al nou exercici del 2016, Naturhouse projecta obrir un mínim de 34 nous centres per complir amb el seu 'guidance' i seguir incrementant la seva presència al mercat exterior.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés