Publicat 01/07/2015 17:20

Mas veu els fons de la UE per al Corredor Mediterrani com un "bon punt de partida"

BRUSSEL·LES, 1 jul. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha defensat que els fons europeus anunciats aquesta setmana per promoure el Corredor Mediterrani constitueixen "un bon punt de partida" i ha assegurat que hi haurà més diners d'Europa a mesura que els projectes vagin madurant.

"Hi haurà més diners a mesura que els projectes vagin madurant. Hi haurà més diners també per al corredor ferroviari del Mediterrani", ha explicat Mas en declaracions als periodistes al terme de la seva trobada amb la comissària de Transports, Violeta Bulc.

La Comissió Europea ha proposat aquest dilluns comprometre més de 830 milions d'euros a projectes espanyols amb els quals contribuir al desenvolupament dels nou corredors prioritaris de la xarxa transeuropea de ferrocarril (RTE-T), sobretot per impulsar els corredors del Mediterrani i de l'Atlàntic, dos dels 32 projectes amb interessos espanyols inclosos a la llista.

En total, entre 276 projectes es repartiran 13.100 milions d'euros de fons europeus: "Per al Corredor Mediterrani, estem parlant d'aquest primer tram d'uns 230, 240 milions", ha explicat Mas, que ha considerat un bon punt de partida l'ajuda europea proposada.

"Hi haurà més fons als trams posteriors", ha explicat Mas, que ha agraït que l'Executiu comunitari hagi apostat per donar suport a algunes inversions estratègiques del corredor mediterrani ferroviari.

"Hi hauran inversions a curt termini entre València i Tarragona, on en alguns casos hi ha única i per tant moltes limitacions. També es faran inversions en les accions als ports de Barcelona notablement i també al de Tarragona", ha subratllat Mas.

PROJECTES PENDENTS

El president de la Generalitat ha admès que queden alguns altres projectes "que no estan encara previstos" com per exemple la connexió entre Figueres i Portbou (Girona) amb una tercera via ferroviària per a mercaderies.

"Aquí hi ha una part significativa de la nostra economia, les nostres empreses i els nostres llocs de treball", ha explicat Mas per justificar la importància d'abonar el projecte del corredor mediterrani.

Mas ha insistit que Catalunya vol les mateixes infraestructures --l'ample de via europeu i la connexió ferroviària amb Europa-- que tenen països com Bèlgica, Països Baixos i Alemanya per "competir amb els altres" i ha defensat que d'elles depèn la competitivitat de les empreses.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés