MADRID, 14 juny (Portaltic/EP) -
Els telèfons intel·ligents s'han convertit en la principal via d'accés a internet el 2015, utilitzada per un 88,3% dels usuaris, respecte del 78,2% que es connecta a través d'ordinadors. Aquest auge dels smartphones també s'ha traslladat a l'àmbit del comerç electrònic i el mCommerce va créixer un 68,6% a Espanya el 2015.
El mCommerce va créixer un 68,8% a Espanya el 2015 i va elevar la seva quota del mercat fins al 31% del total del comerç electrònic, respecte del 15% de l'exercici precedent, convertint a Espanya com el cinquè mercat mundial i tercer d'Europa en compres a través del mòbil.
Un estudi fet per Nominalia sobre mCommerce i hàbits de consum en línia exposa que la característica que més valoren els usuaris a l'hora de comprar a través dels seus smartphones i tauletes tàctils és precisament aquesta llibertat per elegir quan i on fer les compres, seguida per la facilitat d'ús de les apps en el cas de les botigues en línia que tenen una.
El 54,5% dels espanyols prefereix fer les seves compres en línia a casa. Dins d'aquests, gairebé dos terços (el 63%) es decanta per les compres després del treball i el restant concentra la seva activitat en línia els caps de setmana. Pel que fa a la resta d'usuaris, un 43,4% que diu no tenir preferències concretes a l'hora de comprar en línia i un 2,1% opta per fer-ho a la feina i en altres moments com durant els desplaçaments diaris. Entrades, roba, calçat, reserves de viatges i d'hotels són els productes preferits pels usuaris.