Publicat 10/03/2016 19:44

Jaime Aguilera (Unilever) defensa la paritat laboral total: "El talent no té gènere"

Jaime Aguilera (Unilever España)
UNILEVER/SILVIA T COLMENERO

La dona ocupa el 43,3% de llocs pre-directius i directius a Unilever

BARCELONA, 10 març (EUROPA PRESS) -

El president d'Unilever a Espanya, Jaime Aguilera, ha afirmat que totes les accions de la seva empresa ja busquen la igualtat d'oportunitats home-dona basant-se que "el talent no té gènere", per la qual cosa es marca l'objectiu de no parar fins a tenir paritat total, i ha defensat impregnar aquesta filosofia a tota la societat espanyola.

Ho ha dit aquest dijous a la ponència 'Talent sense gènere, compromís sense gènere' durant una sessió organitzada per Executives i Conselleres (Eix&Amb) a Esade, els temes principals de la qual han estat la lluita per la igualtat de gènere i la paritat d'oportunitats a la feina.

Aguilera ha defensat que la igualtat real necessita que "homes i dones treballin junts" en polítiques que canviïn la societat espanyola, acabin amb estereotips i barreres culturals, i sensibilitzin a l'entorn de feina.

En explicar com ho aplica Unilever Espanya, ha dit que el 43,3% de llocs predirectius i directius estan liderats per dones, tot i que assegura que no estarà satisfet fins a arribar a la paritat total en oportunitats.

COMUNICACIONS "NEUTRALS"

A més, a l'empresa "les comunicacions són sempre neutrals", fet que considera especialment important a les ofertes laborals i també a les xarxes socials, a través de les quals Unilever busca fomentar la igualtat d'oportunitats, la diversitat i la inclusió.

Segons Jaime Aguilera, promoure l'equilibri també depèn "de com es comuniquen els valors i de com aquests es presenten en forma d'exemples".

CONCILIACIÓ LABORAL

Pel que fa a conciliació laboral, ha destacat tant la maternitat com la paternitat; per exemple, apliquen el programa 'Agile working', perquè l'empleat pugui lliurar els resultats treballant de manera remota, fora de l'oficina.

Un altre exemple que ha citat és la campanya 'Maps' (Maternity and Paternity Support), amb la finalitat d'ajudar a la transició a la maternitat o paternitat abans, durant i després que l'empleat tingui un fill, combinat amb la gestió de la carrera professional en aquests períodes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés