Actualitzat 29/03/2017 19:39

Google dividirà l'índex de recerca i apostarà per la versió mòbil

MADRID, 14 oct. (EDIZIONES/Portaltic) -

Les recerques d'escriptori de Google podrien quedar aviat desfasades en comparació amb les quals es realitzen a través dels telèfons mòbil ja que des de Mountain View estan apostant per la versió mòbil.

Google està dividint el seu índex de recerques en mòbil i en escriptori. La primera d'aquestes amb la finalitat d'una ràpida actualització i, d'altra banda, la versió d'escriptori, com un índex de recerca secundari.

Un canvi que, segons ha declarat l'analista de tendències de Google, Gary Illyes, durant la seva ponència a l'esdeveniment de màrqueting Pubcon, com recull The Guardian, arribarà dins d'uns mesos, i que es convertiria en la culminació del camí perseguit per Google perquè els 'administradors de webs' donin prioritat a la versions mòbils dels llocs.

Google promociona els llocs d'acord amb característiques com la mida del text o la facilitat per als enllaços en pantalles tàctils de 'smartphones', entre d'altres. El motor de cerca ja promou els llocs que funcionen dispositius mòbils per sobre dels d'escriptori, des d'un canvi que es va introduir l'abril de l'any passat.

"Crec que es tracta en part d'empènyer a la gent a canviar els seus llocs perquè siguin receptius en lloc tenir un lloc web diferent i un mòbil", ha comentat el director de l'empresa d'optimització de recerca Yoast.com, Joost de Valk, a The Guardian. "En dir que l'índex mòbil és més important, farà que la gent se centri en el lloc mòbil", ha afegit de Valk.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés