Publicat 08/06/2016 15:28

Google desbanca Apple com la marca més valuosa segons el rànquing 'Brandz Top 100'

Búqueda en Google en Mac de Apple
PIZABAY

LONDRES, 8 juny (EUROPA PRESS) -

Google s'ha convertit en la marca més valuosa del món, superant Apple en el rànquing 'Brandz Top 100' del 2016 elaborat per la consultora Millward Brown, amb un valor de 229.198 milions de dòlars (201.738 milions d'euros), cosa que representa un augment del 32% respecte a l'any anterior.

En canvi, amb un descens del 8% en el seu valor de la seva marca fins a 228.460 milions de dòlars (201.092 milions d'euros), la firma de la poma s'ha vist relegada al lloc número dos, després d'haver recuperat la primera posició el 2015.

"La innovació contínua, l'augment dels ingressos procedents de la publicitat i el creixement del negoci del núvol han contribuït que Google substitueixi a Apple al capdavant del rànquing BrandZ", han explicat des de la consultora.

En el tercer lloc repeteix Microsoft, que ha incrementat el seu valor de marca un 5%, fins a 121.824 milions de dòlars (107.231 milions d'euros) i immediatament darrere se situa la companyia de telecomunicacions d'AT&T, amb 107.387 milions de dòlars (94.523 milions d'euros).

En cinquena posició apareix Facebook, que entra per primera vegada al Top Ten des del dotzè lloc de l'any passat amb un increment del 44% en el seu valor de marca, fins a un total de 102.551 milions de dòlars (90.274 milions d'euros), per davant de Visa, que recula fins a la sisena posició amb 100.800 milions dòlars (88.733 milions d'euros), i Amazon, que també entra per primera vegada entre els deu primers classificats amb un creixement del 59% en el seu valor de marca, fins a 98.988 milions de dòlars (87.136 milions d'euros).

Així, la consultora ha explicat els qui han sabut mostrar les seves innovacions als consumidors a través de l'experiència de marca són les que han aconseguit un creixement notable. "És el cas de Google, Amazon i Facebook", subratlla.

Per la seva banda, Verizon recula una posició fins al vuitè lloc, mentre que McDonald's manté el lloc i IBM experimenta un important reculada fins a la dècima posició des de la quarta del 2015.

"Les marques que més creixen, independentment del sector al qual pertanyin, són les que plantegen desafiaments i que adopten models i mentalitats rupturistes", conclou el conseller delegat de WPP a Europa Orient Mitjà, Àfrica i Àsia, David Roth.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés