Publicat 06/06/2016 19:29

EnComúPodem gastarà 730.000 euros en campanya, "un quart del límit legal"

Diputados de En Comú Podem presentan una iniciativa en el Congreso
EN COMÚ PODEM

BARCELONA, 6 juny (EUROPA PRESS) -

El pressupost d'EnComúPodem per a la campanya electoral repetirà les xifres del 20D, i destinarà al voltant de 500.000 euros al 'mailing' i 230.000 als actes: "Gastem una quarta part del límit legal", ha explicat aquest dilluns un dels caps de campanya de la confluència, Marc Rius.

BComú, ICV i Podem posaran cadascun un 29% del pressupost, mentre que EUiA aportarà el 13%, i no hi haurà banderoles ni publicitat en metres i autobusos; i serà la primera campanya que la confluència no farà micromecenatge per finançar-la.

Els caps de campanya Marc Rius, Adrià Alemany, Eva Balart i Óscar Guardingo han aclarit que no demanaran crèdits i que els fons s'avancen dels diners que rebran de la subvenció pública pels resultats que obtinguin.

La campanya començarà aquest dijous al Parc del Clot de Barcelona enganxant cartells i amb actuacions musicals, i tindrà l'acte més potent l'11 de juny amb els líders de Podem i d'IU, Pablo Iglesias i Alberto Garzón; l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el candidat d'EnComúPodem, Xavier Domènech; la vicepresidenta de la Generalitat Valenciana, Mònica Oltra, i el secretari polític de Podem, Íñigo Errejón.

Alemany ha dit que aquesta "serà la foto de campanya, un acte que transcendeix la mateixa campanya perquè expressa la transversalitat i l'acord", i ha afegit que el fet que succeeixi a Barcelona expressa el reconeixement i l'aposta per la diversitat i la pluralitat.

A falta de tancar l'agenda, preveuen que Colau participi en cinc actes de campanya a Catalunya i que tanqui campanya a Madrid, tot i que encara no han decidit la seva presència a la capital perquè haurà d'adequar els actes de Sant Joan que té en l'agenda institucional com a alcaldessa.

Domènech viatjarà el 16 de juny a Mallora, on compartirà míting amb Iglesias i Errejón, i farà un acte a Girona el 17 de juny, un altre a Badalona (Barcelona) --on farà un missatge sobre gènere-- el 18 de juny, i un altre a Sabadell (Barcelona), la seva ciutat natal, on s'explicarà la seva trajectòria.

CAMPANYA "NACIONAL"

Malgrat als bons resultats de les passades generals en el cinturó metropolità de Barcelona, i sense descuidar-lo ara, preveuen una "campanya nacional molt forta" recorrent les quatre províncies.

Hi haurà actes "programàtics" pels matins; a la tarda repetiran la fórmula de míting de la passada campanya: es defugirà el format tradicional i s'obrirà el debat per fer-lo més "participatiu".

L'eslògan de campanya, que apareixerà en la nova papereta electoral, serà 'EnComúPodem-Guanyem el Canvi', i han assegurat que en el missatge destacaran tant la seva feina al Congrés en els quatre mesos de legislatura com que el Govern espanyol de canvi que pretenen és l'única alternativa al PP.

"No és només guanyar el PP; està en joc el govern de canvi i, després de la coalició Units Podem, això estarà en mans de molt pocs diputats", ha matisat Alemany, que assegura que Catalunya serà clau en la victòria.

També surten a "lluitar contra l'abstencionisme, que és un dels principals adversaris" en les eleccions del 26 de juny, i veuen possibilitats d'aconseguir-ho si presenten una campanya basada en la il·lusió.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés