El passat Nadal el temps mitjà per revendre els regals no desitjats va ser de menys d'un mes a Amazon.es
BARCELONA, 6 gen. (EUROPA PRESS) -
L'anomenat 're-gifting' és una pràctica cada vegada més habitual entre consumidors espanyols, sobretot després de Nit de Nadal i l'endemà dels Reis d'Orient, quan són molts els que tenen a les seves mans regals no desitjats i busquen donar-los una sortida en plataformes en línia.
Des del passat 24 de desembre i fins al 4 de gener, el nombre de persones que havia llistat els seus regals a Amazon.es per vendre'ls havia crescut aproximadament un 20% respecte al mateix període de l'any passat.
Segons dades de la multinacional, aquest any els productes "menys desitjats" --o que els espanyols més han pujat a Amazon.es per revendre'ls-- són, per aquest ordre, els d'electrònica, llar, informàtica, llibres i joguines.
"Es tracta d'utilitzar Internet per vendre un regal no desitjat en comptes de retornar-lo a la botiga i haver de fer cues i, en ocasions, estar obligats a canviar-lo per un producte d'aquest mateix establiment", afirma Javier Alvira, responsable d'Amazon Marketplace a Espanya.
Els espanyols que el passat Nadal van utilitzar Amazon.es per donar una segona vida a aquests regals van trobar un comprador en menys d'un mes, de mitjana.
MENYS VIDEOJOCS
Respecte al 2014, destaca que aquest any els espanyoles van pujar a Amazon menys videojocs, ja que tant Sony com Microsoft van llançar noves consoles al mercat --Xbox i Play Station 4-- que van provocar que molts aficionats utilitzessin el 're-gifting' per desfer-se de l'anterior generació de dispositius i jocs.