Actualitzat 25/04/2017 19:56

Codorníu anuncia un ERE per a 100 treballadors per deixar de produir per a tercers

Cellers Codorníu
CODORNÍU

El grup vol centrar-se en el segment premium amb les seves marques pròpies

BARCELONA, 25 abr. (EUROPA PRESS) -

El Grup Codorníu Raventós ha anunciat aquest dimarts un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERE) per a 100 dels seus 900 treballadors a causa que ha decidit deixar de produir per a tercers, la qual cosa suposa el tancament de línies de producció, ha informat en un comunicat.

Un portaveu de la companyia ha explicat a Europa Press que ara s'obre un mes de negociacions amb els representants dels treballadors --als quals ha informat aquest dimarts-- i que està plantejant la reestructuració "de forma socialment responsable".

El celler ofereix un pla de prejubilacions i programes d'acompanyament a tots els afectats, ha assenyalat en el comunicat.

El grup tenia previst abandonar la producció per a tercers de forma gradual al llarg d'un període de cinc anys, però ha accelerat la decisió perquè "la sobreoferta al mercat exerceix gran pressió en els preus" i el consum de vi a escala mundial està estancat, ha argumentat.

El grup Codorníu Raventós va iniciar el 2015 un pla estratègic global a cinc anys que té com a objectiu centrar-se en el segment de valor, Premium i Prestige, per potenciar el seu lideratge al mercat.

Un dels principals eixos estratègics d'aquest pla és abandonar definitivament les marques a tercers que es fan per a mercats europeus, "amb el consegüent tancament de línies de producció, reducció de despeses i de personal en totes les àrees del grup de forma transversal".

El director general del grup, Javier Pagés, ha mostrat plena confiança en què aquest reajustament "apuntali l'estratègia de marca-valor d'una forma decidida i clara" per als seus clients i treballadors, amb la finalitat de seguir sent un grup líder i sòlid en el llarg termini.

"Estem segurs que aquestes mesures ens permetran obtenir la rendibilitat esperada i generar recursos per invertir en el creixement de les nostres marques de més valor i potencial", ha agregat.

"Volem aconseguir un grup amb més creixement, lideratge i solidesa, enfocat al segment premium-prestige", ha constatat.





www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés