Actualitzat 12/04/2016 13:47

Catalunya, la comunitat més competitiva en turisme entre el 2010 i el 2014, segons Exceltur

Playa de Barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA/MADRID, 12 Abr. (EUROPA PRESS) -

Catalunya, la Comunitat de Madrid i el País Basc són les tres comunitats autònomes que van encapçalar el rànquing de competitivitat turística el 2014, segons MoniTUR 2014, que avalua aquesta matèria en les 17 comunitats autònomes i elabora l'Aliança per a l'Excel·lència Turística (Exceltur).

   L'informe, que analitza la situació en el període 2010-2014, anterior a la conformació dels nous governs regionals resultants de les últimes eleccions autonòmiques el maig del 2015, avala que les apostes regionals més decidides a favor del turisme resulten "clau i marquen diferències", i que la pèrdua de prioritat ha tingut els seus efectes.

   Les van seguir Canàries i Balears, en quarta i cinquena posició, que van consolidar el 'sol i platja' i van escalar una posició respecte al 2010, al davant de la Comunitat Valenciana (6è), Andalusia (7è), Navarra (8è), La Rioja (9è) i Galícia (10è).

   Al darrere, Castella i Lleó (11è), Cantàbria (12è), Aragó (13è), Castella-la Manxa (15è), Múrcia (16è) i Extremadura (17%).

   En les conclusions, assenyala que els governs regionals van relaxar el seu esforç en l'execució de polítiques clau de reforç de la competitivitat turística, com el disseny de posicionament estratègic i en la creació de productes a través d'iniciatives.

ASCENS DE CATALUNYA

   Entre les comunitats amb un nivell més elevat de desenvolupament i renda, Catalunya ha pujat al primer lloc (davant del tercer el 2010), seguida de la Comunitat de Madrid, que passa del primer lloc al segon, i del País Basc, que baixa de la segona a la tercera posició.

   L'ascens de Catalunya respon al manteniment de la inversió privada en productes turístics, gràcies en gran mesura a l'estrebada de Barcelona, mentre que la Comunitat de Madrid va patir els efectes de la desestructuració de diversos instruments de política turística.

   Concretament, les fortaleses de l'oferta turística a Catalunya com a destí competitiu es refereixen a màrqueting estratègic i suport comercial, diversificació, prioritat en política i accessibilitat.

   Les seves menors puntuacions es refereixen a l'ordenació de l'espai turístic i a l'atracció del talent.

   En canvi, a la Comunitat de Madrid el descens més important es va produir en la visió de màrqueting estratègic i suport comercial, en la diversificació i en la prioritat política en turisme, mentre que les seves fortaleses es fonamenten en connectivitat per transport, atracció del talent i formació i un millor acompliment de resultats econòmics.

   Al País Basc, segons Exceltur, el relaxament pel turisme es va evidenciar especialment en factors clau com la connectivitat aèria, que ha avançat a un ritme més baix que en altres comunitats autònomes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés