Publicat 29/11/2016 18:44

Brussel·les diu que Uber no és només una plataforma digital sinó un servei de transport

La justícia europea presentarà les conclusions preliminars sobre el cas el 6 d'abril del 2017

BRUSSEL·LES, 29 nov. (EUROPA PRESS) -

La Comissió Europea s'ha pronunciat aquest dimarts sobre la naturalesa jurídica d'Uber i ha defensat que la seva activitat a Espanya no es limita a oferir un servei per posar en contacte conductors i clients a través d'una plataforma digital, sinó que també es tracta d'una empresa de transport.

"Específicament avui, pel que fa a Uber a Espanya, la nostra opinió és que els seus serveis no constitueixen un servei exclusivament de la societat de la informació", ha assegurat la portaveu de l'Executiu comunitari en matèria d'Indústria i Mercat Interior, Lucía Caudet.

Brussel·les ha defensat aquesta posició a la vista oral del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) que ha tingut lloc a Luxemburg. L'advocat general designat per a aquesta causa presentarà les conclusions preliminars el 6 d'abril del 2017 i la sentència final arribarà entre 3 i 6 mesos després.

El litigi enfronta Uber Systems Spain amb l'Associació Professional Élite Taxi de Barcelona. La segona manté que l'absència de llicències, autoritzacions i credencials d'Uber vulnera les normes sobre competència a Espanya.

En canvi, Uber Systems Spain al·lega que el servei que presta no és de transport, sinó que es tracta d'un servei propi de la societat de la informació, per la qual cosa no està subjecte a autorització prèvia conforme al principi de lliure prestació de serveis.

La qüestió prejudicial elevada pel jutjat Mercantil número 3 de Barcelona pregunta a la justícia europea sobre la naturalesa jurídica de l'activitat desenvolupada per Uber a Espanya.

En concret, si el servei ha de ser qualificat com a de transport o com un servei propi de la societat de la informació, ja que aquesta definició determinarà si Uber necessita tenir una autorització prèvia. En el cas que així sigui, l'activitat d'Uber a Espanya haurà de considerar-se deslleial.

Així, la portaveu de la Comissió Europea ha recordat que es tracta de qüestions "complicades" i que l'anàlisi "ha de fer-se cas per cas". A més, ha apuntat que Uber "no és l'únic actor" i que existeixen altres empreses d'economia col·laborativa menys conegudes tant en el sector de transports com en hostaleria.

"Fins i tot una mateixa empresa té models de negoci diferents segons la ciutat. Això demostra que són temes complexos i no es pot dir només blanc o negre", ha expressat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés