Actualitzat 16/06/2017 13:36

Barcelona implantarà 43 mesures per reforçar el comerç de proximitat i la seva competitivitat

La regidor de Comerços i Mercats de Barcelona, Monsterrat Ballarín
EUROPA PRESS

Crearà un Observatori del Comerç i fomentarà l'ocupació de locals buits

BARCELONA, 16 juny (EUROPA PRESS) -

La regidora de Comerços i Mercats de Barcelona, Monsterrat Ballarín, ha anunciat aquest divendres que el consistori implantarà un paquet de 43 mesures per reforçar el comerç de proximitat, preservar el perfil comercial de cada àrea i reactivar el comerç de les zones amb menys activitat.

En una roda de premsa, Ballarín ha explicat que les accions quedaran recollides en l'Estratègia de Reforç i Projecció del Comerç de Barcelona, i que es presentarà com a Mesura de Govern en el ple municipal del proper 30 de juny: "El comerç està en l'ADN de la ciutat", ha destacat.

Les mesures s'estructuraran en vuit línies estratègiques: corresponsabilitat amb el teixit comercial, major professionalització, transformació digital, cohesió de la ciutat, el reforç de l'associacionisme comercial, les sinergías amb el turisme i la cultura, el paper dels mercats i la implementació d'instruments de gestió i avaluació de les estratègies.

APEU

Una de les línies d'actuació en la qual treballa l'Ajuntament és la de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (Apeu), que consisteixen en una "fórmula de corresponsabilitat" entre el consistori i els comerços per promocionar aquestes zones, i del que ja s'han iniciat dues proves pilot als barris del Born i de Sant Andreu.

L'objectiu del consistori és que el 2019 s'incloguin els Apeus en la normativa estatal en matèria de comerç, per la qual cosa el Govern municipal s'ha reunit amb la Secretària d'Estat de Comerç, la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (Femp), amb les direccions generals de Comerç de les Comunitats Autònomes i amb diferents ajuntaments espanyols.

També recull la creació d'un Catàleg de Serveis i Programes específic per al sector del comerç dins de l'Oficina d'Atenció a les Empreses de Barcelona Activa i un pla pilot a Ciutat Vella que elaborarà un mapa per identificar els locals buits de la ciutat, i que tractarà de definir un pla de gestió per a aquests espais.

ASSESSORAMENT IMMOBILIARI

Ballarín ha dit que també es crearà un servei que assessorarà els comerciants sobre qüestions immobiliàries relacionades amb aspectes com l'increment dels lloguers o l'assetjament, i que es farà una anàlisi de la densitat comercial i un diagnòstic del potencial dels barris amb menys activitat comercial, que definiran les zones prioritàries d'actuació.

L'Ajuntament crearà l'Observatori del Comerç de Barcelona amb l'objectiu de recollir i analitzar les dades existents referents al sector comercial per conèixer "la realitat de cada moment i crear estratègies a llarg termini" d'acord amb les dades recollides, i la informació reunida serà d'accés públic, i podrà ser consultada per professionals i entitats del sector.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés