Creu que la por pel Zika afectarà al negoci depenent del temps que duri
BARCELONA, 5 febr. (EUROPA PRESS) -
El conseller delegat d'Amadeus, Luis Maroto, ha afirmat aquest divendres que l'exercici 2015 ha estat un any molt positiu per a la companyia, i ha augurat que el 2016 es mantindrà el creixement, tot i que les previsions són de "més prudència", a causa de les incerteses sobre l'economia mundial i els conflictes geopolítics.
"Si la situació econòmica és normal i no es produeix recessió, la companyia hauria de ser capaç de mantenir el creixement i els resultats que hem mantingut els últims anys", ha manifestat Maroto en declaracions als mitjans després d'impartir una 'màster class' davant d'alumnes d'Iese a Barcelona.
"Amb vista al 2016 som una mica més cauts pel que fa a què pot ocórrer, per una certa incertesa global, però no esperem que la situació arribi a ser negativa", ha afirmat, i ha avançat que les previsions són que Amadeus segueixi incrementant quota i resultats, tot i que encara és d'hora per preveure quin serà el nivell de creixement.
Entre les incerteses globals, ha assenyalat factors com l'evolució de l'economia a la Xina i el conflicte dels refugiats i, després de ser després de preguntar-li pel possible efecte de l'expansió del virus Zika en els tràfics de les aerolínies, ha indicat que una situació com aquesta "sempre afecta", com ha passat amb l'Ebola o amb els atacs terroristes a París, però ha subratllat que la recuperació és ràpida.
"Hi ha una certa por i quan es calma la situació es recupera ràpidament", ha argumentat, i ha assenyalat que l'efecte sobre el negoci dependrà de quant temps duri.
Després de ser preguntat per la incertesa política a Espanya, Maroto ha afirmat que Amadeus només té un 5% de negoci al país, per la qual cosa "específicament Espanya no és la problemàtica", tot i que ha considerat que qualsevol incertesa és negativa per a les empreses.
EVOLUCIÓ TECNOLÒGICA
En la 'màster class', Maroto ha fet referència a la importància de la rapidesa amb la qual evoluciona la tecnologia i, sobretot, en el repte que suposa la gestió de les dades dels consumidors disponibles a Internet, coneguts com a 'big data'.
Ha assegurat que totes les companyies hauran d'encaminar-se cap a la personalització dels seus serveis per a cada client, el que és molt més fàcil gràcies al 'big data', però també s'ha referit a la discussió que existeix al voltant de la privacitat, que ha assegurat que és el gran repte actualment.
"El gran repte és com trobem el límit correcte i qui és l'amo de les dades", ha manifestat Maroto, que també ha parlat de la discussió sobre la legalitat d'empreses emmarcades en l'anomenada economia de col·laboració, com Uber i Airbnb, i ha sostingut que els models de negoci d'aquestes companyies són una realitat i ha augurat que no desapareixeran.
EL FUTUR DE LES AGÈNCIES
Ha augurat que les agències de viatges sobreviuran a aquesta revolució tecnològica, tot i que hauran de canviar necessàriament, amb el foc en aquesta personalització i a oferir "alguna cosa més que un bitllet d'avió", perquè això ho pot comprar fàcilment el client pel seu compte.
Ha considerat que les agències juguen un "rol molt important" i ha assenyalat que hi ha agències en línia que estan tenint un gran èxit, com Expedia.