Publicat 05/02/2016 17:06

Amadeus peveu créixer amb "prudència" després d'un 2015 molt positiu

Luis Maroto, consejero delegado de Amadeus
EUROPA PRESS

Creu que la por pel Zika afectarà al negoci depenent del temps que duri

BARCELONA, 5 febr. (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat d'Amadeus, Luis Maroto, ha afirmat aquest divendres que l'exercici 2015 ha estat un any molt positiu per a la companyia, i ha augurat que el 2016 es mantindrà el creixement, tot i que les previsions són de "més prudència", a causa de les incerteses sobre l'economia mundial i els conflictes geopolítics.

"Si la situació econòmica és normal i no es produeix recessió, la companyia hauria de ser capaç de mantenir el creixement i els resultats que hem mantingut els últims anys", ha manifestat Maroto en declaracions als mitjans després d'impartir una 'màster class' davant d'alumnes d'Iese a Barcelona.

"Amb vista al 2016 som una mica més cauts pel que fa a què pot ocórrer, per una certa incertesa global, però no esperem que la situació arribi a ser negativa", ha afirmat, i ha avançat que les previsions són que Amadeus segueixi incrementant quota i resultats, tot i que encara és d'hora per preveure quin serà el nivell de creixement.

Entre les incerteses globals, ha assenyalat factors com l'evolució de l'economia a la Xina i el conflicte dels refugiats i, després de ser després de preguntar-li pel possible efecte de l'expansió del virus Zika en els tràfics de les aerolínies, ha indicat que una situació com aquesta "sempre afecta", com ha passat amb l'Ebola o amb els atacs terroristes a París, però ha subratllat que la recuperació és ràpida.

"Hi ha una certa por i quan es calma la situació es recupera ràpidament", ha argumentat, i ha assenyalat que l'efecte sobre el negoci dependrà de quant temps duri.

Després de ser preguntat per la incertesa política a Espanya, Maroto ha afirmat que Amadeus només té un 5% de negoci al país, per la qual cosa "específicament Espanya no és la problemàtica", tot i que ha considerat que qualsevol incertesa és negativa per a les empreses.

EVOLUCIÓ TECNOLÒGICA

En la 'màster class', Maroto ha fet referència a la importància de la rapidesa amb la qual evoluciona la tecnologia i, sobretot, en el repte que suposa la gestió de les dades dels consumidors disponibles a Internet, coneguts com a 'big data'.

Ha assegurat que totes les companyies hauran d'encaminar-se cap a la personalització dels seus serveis per a cada client, el que és molt més fàcil gràcies al 'big data', però també s'ha referit a la discussió que existeix al voltant de la privacitat, que ha assegurat que és el gran repte actualment.

"El gran repte és com trobem el límit correcte i qui és l'amo de les dades", ha manifestat Maroto, que també ha parlat de la discussió sobre la legalitat d'empreses emmarcades en l'anomenada economia de col·laboració, com Uber i Airbnb, i ha sostingut que els models de negoci d'aquestes companyies són una realitat i ha augurat que no desapareixeran.

EL FUTUR DE LES AGÈNCIES

Ha augurat que les agències de viatges sobreviuran a aquesta revolució tecnològica, tot i que hauran de canviar necessàriament, amb el foc en aquesta personalització i a oferir "alguna cosa més que un bitllet d'avió", perquè això ho pot comprar fàcilment el client pel seu compte.

Ha considerat que les agències juguen un "rol molt important" i ha assenyalat que hi ha agències en línia que estan tenint un gran èxit, com Expedia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés