Els productes espanyols que més s'exporten són les fruites i verdures, carn i oli
BARCELONA, 26 maig (EUROPA PRESS) -
Xina, Índia, Corea del Sud i Mèxic són els nous mercats en auge per a l'exportació d'aliments i begudes, segons els resultats de l'estudi 'Vademecum on Food and Beverage Markets 2016', fet per Iese i Deloitte.
L'estudi, que presenta 82 destinacions d'exportació per a les empreses del sector i analitza els 31 més atractius, indica que a l'extrem contrari es troben països com el Brasil i Rússia, que han baixat posicions per la crisi econòmica i les tensions geopolítiques, respectivament.
En el cas d'Espanya, el 70% de les exportacions espanyoles d'alimentació i begudes es destinen a països europeus, i Àfrica és el segon mercat al qual l'Estat exporta més i al qual es dirigeixen el 10% de les exportacions.
Per darrere, se situen l'Àsia i l'Amèrica Llatina, que concentren un 6% de les exportacions espanyoles cadascun, mentre que els Estats Units i Austràlia es fan amb un 4% cadascun.
Els productes espanyols que més s'exporten són les fruites i verdures, carn i oli, i les seves exportacions van créixer un 10,8% entre 2010 i 2014, mentre que les càrnies van créixer un 9,8% i el vi un 8% en el mateix període.
Segons l'estudi, el 67,4% de les vendes del sector d'alimentació i begudes a Espanya s'aconsegueix a través dels grans distribuïdors com Mercadona, Carrefour i Dia; seguit dels restaurants, amb un 30,8%, si bé el petit comerç només aglutina un 1,8%.
L'ATRACTIU D'ESPANYA
A l'índex d'atracció dels països amb més oportunitats per a l'exportació, Espanya ocupa la tretzena posició i manté el seu atractiu gràcies al lloc número 11 en les seves dades macroeconòmiques i del PIB, que mostren una tendència cap a la recuperació i creixement, respectivament.
L'informe posa en relleu que Espanya va reduir les seves importacions d'aliments i begudes el 2015 un 12%, però tot i això segueix com un bon destí al qual exportar.