Actualizado 10/05/2017 14:10

Barcelona reivindica el paper de tercer sector i l'economia social en el turisme

El comissionat Jordi Via clausura la jornada de la Taula del Tercer Sector
EUROPA PRESS

Turisme de Barcelona veu avantatges econòmics i socials en la inclusió turística

BARCELONA, 10 May. (EUROPA PRESS) -

El comissionat d'Economia Cooperativa, Social, Solidària i Consum de Barcelona, Jordi Via, ha reivindicat aquest dimecres el paper de les entitats socials i de les iniciatives d'economia social i solidària (ESS) en el sector turístic.

"El tercer sector social no ofereix una prestació de serveis de tipus assistencialista, sinó que té interès en la pròpia activitat turística", ha destacat Via en la clausura de la jornada 'Bones pràctiques de cooperació entre entitats socials i empreses del sector turístic' de Taula del Tercer Sector.

També ha defensat que el conjunt l'ESS té una manera d'entendre l'empresa i l'economia que posa les persones al centre, a més de treballar amb criteris de sostenibilitat empresarial, econòmica i social: "Aquest treball no és possible sense el tercer sector social".

La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha lamentat que la ciutadania no sigui coneixedora de les iniciatives que impulsen entitats i gremis turístics per millorar les experiències vacacionals a través del foment del turisme inclusiu.

En aquest sentit, Vilà ha donat suport a la feina que realitzen les entitats socials que aposten per aquest tipus de turisme, i ha reclamat ocupar persones en risc d'exclusió social i garantir sous dignes per als treballadors del sector.

NORMALITZACIÓ

El director general del consorci de Turisme de Barcelona, Jordi William Carnes, ha assegurat al debat sobre la visió del sector empresarial que s'hauria d'incrementar la importància que es dóna a l'accessibilitat en l'àmbit turístic: "Hi ha gent que no vol renunciar a viatjar encara que tingui problemes, la qual cosa té avantatges econòmics i socials".

Carnes ha dit que "s'ha fet un gran treball" per normalitzar aquesta realitat, i ha apostat per implantar mesures de discriminació positiva amb aquests col·lectius amb l'objectiu de conscienciar a la població.

En la seva intervenció, la cap de producte de Turisme Inclusiu del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Isabel Godoy, ha afirmat que la seva meta és trencar "barreres turístiques", i ha assenyalat que qualsevol producte turístic ha de tenir en compte el factor de la inclusió.

Finalment, el gestor de Responsabilitat Social, Corporativa i Medi Ambient del Gremi d'Hotels de Barcelona, Daniel Recio, ha expressat que s'han d'enfortir els vincles amb les entitats socials per millorar la qualitat de les estades vacacionals d'aquests col·lectius, i ha demanat "més comunicació i conscienciació".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés