‘No ens vendreu la moto’ té “molts dubtes” que el PDU suposi una reactivació econòmica
ACN
Granollers.-La Plataforma ‘No ens vendreu la moto’, formada per entitats ecologistes i partits polítics, s'ha creat per rebutjar "l'impacte ambiental” i el "model de turisme i oci” que preveu el Pla director Urbanísitc del Circuit (PDU), que és el document que configura el pol d'activitats econòmiques al voltant del Circuit. La nova entitat “té molts dubtes” sobre el planejament i preveu mobilitzacions de cara la Primavera "perquè les administracions es facin enrere". La Plataforma es va presentar en societat aquest dimecres al vespre en un acte al Museu de Granollers.
La Plataforma 'No ens vendreu la moto' està formada per DEPANA, La Magrana Vallesana i per persones vinculades a Granollers en Transició i Granollers Pedala. També hi forma part la CUP, Podem, EUiA i el col·lectiu ARRAN. Es queixen que el PDU s'ha venut com un projecte industrial al voltant del motor, "quan la part industrial és mínima i tenim molts dubtes que el planejament permeti algun tipus de reactivació econòmica”, explica el portaveu de la Plataforma, Pep Medina, en unes declaracions a l'ACN. El col·lectiu recel·la dels centres de recreació i turístics previstos perquè suposen "un model de turisme i oci que no està arrelat al mediterrani". També rebutgen l'impacte ambiental que es generarà sobre la Serra de Ponent, el pla de Palou o el Riu Congost. El PDU perjudica "els corredors biològics i els espais naturals", assenyala Medina, que també avisa de les possibles afectacions sobre el Congost, Eun riu que ha necessitat dècades per recuperar-se". El kartingUn dels projectes que més recels genera del PDU és la construcció d'un karting als terrenys del costat de la discoteca EiBiSi, a Granollers. Medina tem l’impacte que suposarà la nova infraestructura per la zona, ja que el traçat podria arribar a ser de 2 km d'allargada i 12 metres d'amplada, i hi tindrien accés "tot tipus de vehicles" com motos, cotxes esportius o cotxes de luxe. El pla director ha estat dissenyat per la Generalitat i pels ajuntaments de Montmeló, Parets del Vallès i Granollers i abasta una superfície total de 574,22 hectàrees al voltant del Circuit i delimitada per la C-17, l'AP-7 i la C-35. El document estableix els criteris d'ordenació urbanística per a portar a terme activitats "productives, de recerca, de formació, comercials o d'oci". També té en compte infraestructures com la variant de la C-17 o la connexió de les línies ferroviàries R3 i R8.