Publicado 21/12/2016 17:30

La Generalitat multa amb 20.000 euros la Hispano Igualadina per deficiències en la línia de bus Igualada-Barcelona

També s'ha obert un expedient informatiu pels retards en el corredor de Manresa

ACN

Igualada.-La Generalitat ha interposat una multa de 20.000 euros a la companyia Hispano Igualadina per deficiències en el servei de la línia regular d'autobús entre Igualada i Barcelona. La companyia ha acumulat 15 expedients sancionadors relacionats, principalment, en l'incompliment dels horaris. Les queixes relacionades amb aquest servei fa anys que s'acumulen a la capital de l'Anoia i el batlle de la ciutat, Marc Castells, ha apuntat que el govern municipal "sempre ha treballat per combatre aquesta 'mala praxi'" i ha deixat clar que "aquest govern no pararà fins que la companyia doni mostres de tenir un bon servei". D'altra banda, el Departament de Territori i Sostenibilitat també ha anunciat que ha obert un expedient informatiu pels retards en la línia de Manresa.

Tot i que la posada en marxa l'any 2013 del servei 'Exprés.cat' a la línia d'autobusos Igualada-Barcelona (operat per la companyia Hispano Igualadina) va fer baixar en un 70% les queixes dels usuaris, l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha afirmat que "els problemes continuen i encara hi ha moltes reclamacions". Per això, d'acord amb la Inspecció de Transports de la Generalitat, la Policia Local d'Igualada va realitzar el passat mes d'octubre diverses inspeccions al servei de la Hispano Igualadina, que han culminat amb l'obertura d'una quinzena d'expedients sancionadors, que tots junts sumen una multa de 20.000 euros.Segons informa el Departament de Territori i Sostenibilitat, la informació analitzada constata la necessitat d'introduir millores tant qualitatives com quantitatives en el corredor Igualada-Barcelona. En concret, pel que fa a l'oferta, la Generalitat informa que durant el mes de gener s'introduiran noves expedicions per reforçar les hores punta, a les 7 del matí en sentit Barcelona, i a les 15:00h i les 17:00h en sentit Igualada. Segons l'expedient de la Generalitat, més del 70% de les reclamacions tenen a veure amb l'incompliment d'horaris, més que amb problemes de capacitat. Així doncs, segons informen, les deficiències detectades al corredor "no venen tant per una oferta insuficient, sinó per una gestió millorable". En aquest sentit, el Departament ha obert 11 expedients sancionadors relacionats amb deficiències en la prestació del servei i canvis d'horaris sense previ avís. Els altres quatre expedients fan referència a deficiències que presentaven els autobusos. En total, tots els expedients sancionadors sumen una sanció aproximada d'entre 18.000 i 20.000 euros. Millora d'informació a l'usuari i als Ajuntaments A més, l'expedient informatiu constata la "manca de pro activitat" de l'empresa tant en atenció telefònica com en xarxes socials respecte de la comunicació d'incidències, horaris i serveis. Per això, la Generalitat insta l'empresa a presentar en un termini de tres mesos un pla de millora de la comunicació dirigit tant a usuaris com a les administracions locals afectades. El Departament de Territori i Sostenibilitat reclama a l'empresa implementar aquestes millores en un termini de tres mesos, i continuarà duent a terme treballs de vigilància i control per al seguiment de la garantia de la qualitat del servei en aquest corredor. Expedient informatiu al corredor Manresa-Barcelona D'altra banda, el Departament de Territori i Sostenibilitat també ha obert un expedient informatiu a la línia de Manresa- Barcelona, que també ofereix en concessió la companyia Hispano Igualadina. La Generalitat vol recavar informació arran de les darreres reclamacions rebudes sobre deficiències del servei.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés