Actualizado 20/11/2016 09:17

El Consorci d'Educació replantejarà la jornada compactada als instituts de Barcelona si no se'n comprova el benefici

El director de l'Àrea de Servei d'Educació i Territori, Pere Masó, no creu que l'horari intensiu hagi de ser 'el normalitzat' a la capital catalana

ACN

Barcelona.-Dels 64 instituts públics de la ciutat de Barcelona i que ofereixen ESO, 35 fan jornada compactada, és a dir, concentren les classes al matí i acaben abans de les 3 del migdia. Aquest horari hauria de millorar el rendiment dels alumnes, ja que s'evita l'absentisme a les classes de la tarda, i els alumnes tenen més temps per treballar. Tanmateix, segons ha explicat a l'ACN el director de l'Àrea de Servei d'Educació i Territori, Pere Masó, no hi ha evidències que l'horari intensiu millori els resultats educatius dels estudiants i per això, si no és així, el Consorci replantejarà la jornada intensiva als instituts. Masó creu que aquest horari no hauria de ser el 'normalitzat' a la ciutat.

Pere Masó considera que 'sempre' s'ha de buscar que l'horari sigui 'beneficiós' per a l'alumne i posa en dubte que la jornada compactada sigui positiva per a tots els estudiants. Per aquest motiu, en declaracions a l'ACN, Masó ha explicat que el Consorci, a final de curs, replantejarà la jornada compactada i 'haurà de prendre alguna determinació' en els centres que ho sol·licitin de nou i en els que demanin continuar fent aquest horari. Masó considera que la jornada compactada, estesa a 35 instituts de la capital catalana, molts d'alta complexitat, no ha de ser l'horari 'normalitzat' a Barcelona si no es demostra que els resultats educatius, és a dir, acadèmics però també de convivència, conflictivitat i integració, són millors. De moment, assegura Masó, no hi ha cap indici que els indiqui que concentrar les classes al matí sigui millor que fer de 9 a 2 i tornar-hi a la classe i admet que són elements que estan 'en reflexió' en el sí del Consorci, tot i que encara no hi ha unanimitat al respecte. Des del Consorci, Masó ha explicat que a final de curs valoraran aquests resultats perquè en aquests moments no consideren que sigui 'la fórmula adequada'. Posa d'exemple que el projecte d'instituts a temps complet, en què s'ofereix dinar i activitats extraescolars a la tarda als centres de màxima complexitat, funciona i, per tant, 'semblaria que aquests instituts haurien de tenir més hores de permanència a les instal·lacions del centre'.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés