Actualizado 15/12/2016 15:21

AMPLIACIÓ:El RACC avisa que la connexió del tramvia per la Diagonal pot empitjorar la qualitat de l'aire i perjudicar l'autobús

"Un tramvia mal resolt és la pitjor de les solucions. Demanem més temps, més estudis i més prudència", demana el president de l'entitat

ACN

Barcelona.-El RACC avisa que la connexió del tramvia per l'avinguda Diagonal que preveu el govern de Barcelona pot empitjorar la qualitat de l'aire i perjudicar els temps de trajecte i d'espera dels autobusos. L'entitat ha encarregat un estudi global que analitza 21 cruïlles de dues zones diferents: la de la plaça Francesc Macià, avinguda Sarrià i Urgell, i la de Balmes, Via Augusta i passeig de Gràcia. L'informe conclou que la reducció d'òxids de nitrogen proporcionada pel tramvia, que substitueix quatre línies d'autobús, no compensa l'increment que suposa la congestió de trànsit de cotxes i la resta de busos. Els usuaris del tramvia millorarien la rapidesa dels seus desplaçaments, però s'empitjoraria el temps de viatge del bus, dels vianants que creuen l'avinguda i sobretot dels vehicles que surten de la ciutat. "Un tramvia mal resolt és la pitjor de les solucions. Demanem més temps, més estudis i més prudència", ha demanat en roda de premsa el president de l'entitat, Josep Mateu.

Mateu ha assegurat que el RACC en aquest cas no pretén defensar els automobilistes, sinó la mobilitat general. L'entitat, ha afegit, no és contrària a aquesta connexió, i és conscient que el cotxe privat desapareixerà del centre de les ciutats, però ha reclamat a l'Ajuntament que a l'hora d'abordar aquesta obra, "la infraestructura més important després de les rondes", qualsevol cosa que es faci "es faci molt ben feta". "No som contraris a la connexió dels tramvies, però tampoc som partidaris dels xecs en blanc. Si es demostra inequívocament que això millorarà la mobilitat no només dels usuaris del tramvia, sinó de la resta de la ciutat, i millora la qualitat de l'aire, endavant. Si no hi ha una resposta clara, un tramvia mal resolt és la pitjor de les solucions", ha advertit.És per això que ha reclamat al consistori més temps i més estudis, perquè la ciutat es juga "la Barcelona dels propers 50 anys". A més, ha argumentat que aquesta infraestructura "no sembla que sigui una prioritat" dels barcelonins. Els estudis que ha fet l'Ajuntament no són suficientsEls informes i anàlisis que ha encarregat l'Ajuntament, a parer del RACC, estan ben fets però no són suficients. És per això que n'ha fet un de propi, tenint en compte una disminució del trànsit de cotxes d'un 7% i concentrant-se en les cruïlles de dues zones neuràlgiques de la Diagonal, la que envolta la plaça Francesc Macià i la de l'entorn de Via Augusta fins a passeig de Gràcia.Com a conclusions, l'informe destaca que les emissions d'òxids de nitrogen dels autobusos que no desapareixerien de la Diagonal per la connexió del tramvia s'incrementarien un 30,2%, i que en el cas dels vehicles privats hi hauria un augment del 21,9 a la zona de Francesc Macià i un 12 a la de Via Augusta.Pel que fa als autobusos, les línies 27, 32, 63 i 67 empitjorarien els seus temps de trajecte entre un 8 i un 28% degut a l'espera per creuar l'avinguda. L'H8 també veuria incrementat el seu temps de trajecte un 14%. En el cas del 22, el 24 i el V17 s'arriba al 49%. Quant al vehicle privat, hi ha una millora del 22% del temps de recorregut per entrar a Barcelona per l'avinguda Sarrià, però la sortida per Urgell empitjora molt, passant de 3 a 14 minuts de trajecte. També hi ha augments de temps per l'avinguda Diagonal d'entrada i sortida a l'alçada de Balmes.Els vianants, segons el RACC, trigaran també més a creuar la Diagonal, però podran recórrer-la més ràpid. Els ciclistes també es veuran beneficiats. Per evitar aquest tipus de problemes amb la contaminació i el trànsit, des del Reial Club de l'Automòbil de Catalunya no descarten com a solució alguns soterraments parcials, fent túnels, però admeten que això dispararia el cost i es qüestionen si els barcelonins volen dedicar els seus recursos a aquesta prioritat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés