Actualizado 14/06/2017 11:32

TMB introduirà 43 autobusos al servei en dies laborables entre 2017 i 2018

Mercedes Vidal i Ricard Font
EUROPA PRESS

Suposarà un augment del 6% en la capacitat de la xarxa i la contractació de 150 persones

BARCELONA, 14 juny (EUROPA PRESS) -

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha dissenyat un pla per adaptar l'oferta de la xarxa d'autobusos de la ciutat a la demanda creixent i que comportarà la incorporació de 43 vehicles més al servei diari en dies laborables.

En una atenció als mitjans, la presidenta del TMB i regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha explicat que el 2016 es va produir un increment d'usuaris a la xarxa regular d'autobusos, i que es van transportar 7,8 milions més de viatgers que el 2015, un 4,3% més.

Ha observat que aquesta tendència continua el 2017, ja que els dies laborables s'aconsegueixen les 720.000 validacions en els 834 vehicles assignats a les 99 línies regulars existents: "Moltes vegades els autobusos van molt plens i la qualitat del servei es veu compromesa".

En conseqüència, TMB ha identificat la necessitat de reforçar el servei en dues fases diferenciades: la primera l'octubre del 2017, en la qual s'afegiran 22 vehicles en 15 línies, i la segona a la tardor de 2018, en què s'introduiran altres 21 autobusos addicionals.

Algunes de les línies que es reforçaran aquest 2017 són l'H10 i H12 de la nova xarxa d'autobusos, i el 24 i 27 entre els convencionals, mentre que el 2018 es milloraran les línies que ho necessitin segons l'evolució de la demanda.

MÉS HORES DE SERVEI

El pla compta amb el suport de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), l'Àrea Metropolitana de Barcelona i l'Ajuntament, i suposarà un increment de 184.512 hores anuals de servei, equivalents a un 5% més, i la contractació de 150 treballadors.

El reforç tindrà un cost d'1,66 milions d'euros el 2017, de 7,37 milions el 2018 i d'11,31 milions el 2019 i els anys successius, un finançament addicional que serà aportat pel contracte-programa de l'ATM i TMB.

Aquests 43 nous autobusos --33 estàndard i deu articulats-- s'afegiran als 1.060 actuals suposaran una inversió de 16,25 milions d'euros, encara que els nous vehicles no entraran en funcionament fins a la tardor del 2018, per la qual cosa la primera fase es realitzarà amb 22 vehicles de la flota actual.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha dit que "les administracions augmenten l'oferta en funció de la demanda real del servei", i ha assegurat que si no hi ha una bona oferta de transport públic la gent no deixarà d'utilitzar el cotxe a la ciutat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés