Actualitzat 05/05/2016 17:19

Obre a La Rambla un "gran aparador" del patrimoni cultural català per a turistes

El dtor.De la Agencia de Patrimonio Cultural Àlex Susanna
EUROPA PRESS

S'espera arribar als 600 visitants diaris i el miler a finals d'any

   BARCELONA, 5 Maig (EUROPA PRESS) -

   Els baixos del Palau Moja, amb accessos des de La Rambla i Portaferrissa a Barcelona, s'han convertit des d'aquest dijous en un "gran aparador" per mostrar la riquesa del patrimoni cultural català i centrifugar turistes locals i internacionals a altres zones del territori.

   Ho ha anunciat aquest dijous el director de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural, Àlex Susanna, acompanyat del director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa; el president d'Advance Leasure Services, Àngel Díaz, i la museòloga Carme Prats, en una visita a l'espai.

   En paraules de Susanna, es tracta d'un dels "projectes més ambiciosos i innovadors" impulsats per la Conselleria de Cultura de la Generalitat, tenint en compte que no existeix una experiència semblant a d'altres ciutats com Londres o Berlín.

   La particularitat de l'espai radica en la integració en un sol espai d'un espai d'informació, relat museístic amb peces aportades per monuments i museus, venda d'itineraris i entrades, botiga i espai gastronòmic durant tot el dia.

   "Volem que funcioni com a caixa de ressonància dels jaciments i monuments catalans", ha remarcat Susanna, que ha insistit en la necessitat de redistribuir el turisme català, estatal i mundial a altres zones del territori català.

   L'"espai multifuncional i de promoció del patrimoni" desplega un relat que recorre la història de Catalunya a través de 11 períodes amb icones patrimonials, taules interactives a cadascun d'ells --que es completaran en les pròximes dos o tres setmanes-- i mapes on es destaquen espais patrimonials del període corresponent.

   Els períodes representats són: la Prehistòria, amb el conjunt rupestre de la Roca dels Moros del Cogul (Lleida); Ibers, amb la ciutat ibèrica d'Ullastret (Girona); Grecs, amb la ciutat grecoromana d'Empúries (Girona); Romans, amb l'Amfiteatre de Tarragona, i Gòtic, amb el Monestir Real de Santes Creus (Tarragona).

   Li segueixen el Barroc, amb el Castell de Cardona (Barcelona); la Industrialització, amb el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica(Mnatec); Modernisme, amb la Colònia Güell; Genis, amb Picasso, Miró i Dalí, i la Contemporaneïtat, amb el Mercat de Santa Caterina.

   Repartides per les sales, diverses vitrines mostres les "joies dels museus catalans", objectes patrimonials cedits per diversos museus, dels quals hi ha representats més d'una desena, i cada sis mesos se n'aniran canviant per poder acollir la riquesa dels diferents espais patrimonials.

   Totes les peces són originals, amb excepció del crani d'Ullastret i el conjunt de joguines antics cedits pel Museu d'Arqueologia de Catalunya (MAC).

   Alhora, la selecció de productes s'ha fet tenint en compte la gastronomia, l'enologia i el marxandatge més representatiu del territori i està relacionat amb productes que el visitant podrà provar a l'espai gastronòmic.

INVERSIÓ D'1,2 MILIONS

   Díaz ha explicat que el projecte, que ha costat a l'empresa una inversió d'1,2 milions d'euros, espera acollir 600 visitants diaris al principi de la posada en marxa, i el miler a finals d'any.

   Els impulsors de la iniciativa confien a acabar l'espai d'aquí a dos o tres setmanes amb la col·locació de totes les taules interactives i la millora d'un audiovisual projectat en una gran paret de l'espai, al qual s'ha donat una "nova vida", ha celebrat la museòloga.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés