Actualitzat 22/06/2017 14:50

Margarit vol fer del Mercat de les Flors "casa" d'artistes i portar peces atrevides

Q.Torrent, À.Margarit i J.Collboni
EUROPA PRESS

La companyia Rosas, punt de partida de la temporada amb noms com a Sol Picó, Olivier Dubois i Thomas Hauert

BARCELONA, 22 Juny (EUROPA PRESS) -

La nova directora del Mercat de les Flors, Àngels Margarit, s'ha proposat convertir l'equipament a la "casa de la dansa" dels artistes, potenciar el teixit local de la creació artística, afavorir l'engegada de projectes de gran format --més de quatre ballarins-- i programar propostes més atrevides.

Ho ha anunciat en la presentació de les prioritats del seu mandat de quatre anys, i de la propera temporada que, sota el lema 'Transmissió contínua', desplegarà més d'una trentena d'espectacles, heretats en un 80% per l'anterior director, Cesc Casadesús, i projectats en un 20% per la nova líder de l'equipament.

Margarit ha elogiat la feina dels últims anys del seu antecessor, que ha convertit el Mercat dels Flors com "una de les cases de la dansa més admirada a nivell internacional", però la crisi ha deixat la creació pròpia amb poca musculatura.

"Tenim els peus de fang quant a estructures i teixit", per la qual cosa Margarit ha volgut millorar les condicions artístiques i de creació, i engegarà el pla pilot 'Cèl·lula', una borsa d'intèrprets i coreògrafs residents i associats que puguin aliar-se si volen per fer peces més complexes i ambicioses.

Margarit vol una relació més directa de les obres, perquè els artistes més incorporats en les institucions, que són les estructures, i acompanyar-los durant dos o tres anys amb un treball personalitzat que els permeti projectar-se a nivell internacional.

PLURALITAT I SOSTENIBILITAT

Durant els anys de crisi, el Mercat de les Flors s'ha quedat a la programació de dansa, la qual cosa l'ha portat a tenir una gran pressió, i ara Margarit es proposa atreure una "programació més arriscada, més atrevida", mantenint el repte de la pluralitat i la sostenibilitat.

Als eixos temàtics d'identitat, gènere, humanitat i posthumanidad i Europa, Margarit ha apostat per sumar un de nou que sigui el de les ciutats, per generar connexions noves, i també ha parlat de reforçar la feina en xarxa amb els equipaments públics i privats.

El concepte de constel·lació és un dels favorits de la nova directora, perquè obre noves portes i connexions a un artista i també a les seves influències, i en la nova temporada del teatre de dansa Margarit ha deixat de costat l'eix temàtic de 'dones dels 80' defensat per Casadesús pel de 'Transmissió contínua' d'uns artistes a uns altres.

LÓPEZ I NOONE OBREN TEMPORADA

Per a la propera temporada, el teatre aposta per les danses i coreografies de Sol Picó, Olivier Dubois, Thomas Hauert, Salva Sanchis, Lali Ayguadé, de les companyies Rosas danst Rosas i Baró d'Evel i obrirà amb un doble espectacle de Roser López i Thomas Noone, fruit d'un projecte de Producció Nacional de Dansa.

Després de la inauguració de la temporada amb les peces 'L'estol' de Roser López i 'Many' de Thomas Noone, fruit d'un concurs promogut per la Generalitat i desenes de municipis catalans, la companyia belga Rosas danst Rosas, referència internacional de la dansa postmoderna, tornarà a Barcelona 32 anys després de la seva actuació.

L'espectacle 'Rosas', fonamentat en el minimalisme a partir de la música repetitiva de Thierry de Mey i Peter Vermeersch, és el "punt de partida" de la temporada i tornarà a escena per poder descobrir l'evolució de la interpretació i escriptura de la dansa tres dècades després i amb connexions actuals com Salva Sanchis i Thomas Noone.

DEL MINIMALISME DELS 80

Així, la temporada transitarà "des del minimalisme més radical i jove dels 80 a peces que combinen composicions amb estructures molt improvisades i unes altres molt tancades", ha descrit Margarit.

Altres noms destacats de la temporada són els de Sol Picó amb els espectacles 'We Women' i 'Dancing with frogs'; Olivier Dubois --gran nom de la dansa francesa actual-- que portarà a escena 'Augurio' sobre la cerca de la felicitat; Lali Ayugadé, amb el seu segon treball de llarga durada, i el 'Zoo' de Thomas Hauert.

També cal subratllar l'exploració sobre la desigualtat que proposarà Marina Mascarell en 'Three Times Rebel'; la reflexió sobre el buit de Roberto Magre en 'Silenzio'; la peça 'A Love Supreme' a càrrec de Salva Sanchis i Anne Teresa de Keersmaeker, i un sol de Pep Ramis de la companyia Mal Pelo.

Des de Terres de l'Ebre, arribarà a escena 'A vore', de Ramon Balagué i Sóna Gómez, amb una proposta de mestissatge temporal sobre la cultura popular i la modernitat a Tortosa (Tarragona), mentre que Olga Pericet portarà a escena 'Pisadas, fin y principio de mujer', i La Poderosa portarà al Mercat 'Hacer Història(s)'.

PRESSUPOST DE 4,89 MILIONS

Per aquest any, el Mercat de les Flors compta amb un pressupost de 4,89 milions d'euros --1,33 de la Generalitat, 2,11 de l'Ajuntament, 0,38 del Ministeri i 1,08 de recursos propis--, i en la temporada actual ha aconseguit els 48.164 espectadors, sense explicar el Festival Grec.

La presentació del nou projecte i la temporada ha estat abrigallada pel tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona Jaume Collboni i el director general de Creació i Empreses Cultures de la Conselleria de Cultura de la Generalitat, Quim Torrent.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés